[Rejestr] ODP: Ciekawe kto to dostał?

Wiewiórowski Wojciech Wojciech.Wiewiorowski w mswia.gov.pl
Czw, 18 Mar 2010, 21:33:13 MET

Panie Józefie

Błagam. Niech Pan nie popada w jakąś manię spiskową. Nie reagowałem, gdy o szczytowo transparentnej ustawie o zmianie ustawy o informatyzacji pisał Pan jako o uchwalanej w "niejasnych okolicznościach".

Założenia ustawy zmianie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną tu omawiane są już dyskutowane na innych listach i forach, w których Pan również uczestniczy od ponad tygodnia. Zachęcam do stawiania pytań, ale nie z nastawieniem, że trwa spisek. Bo takie założenie deprecjonuje roczną pracę organizacji społecznych i prywatnych osób, które przygotowywały zmiany w przepisach o wyłączeniach odpowiedzialności ISP.

Proszę wyjaśnić mi dlaczego Pan pisze, że norma z art 15.1 dyrektywy nie jest w Polsce implementowana ?

Jakich dodatkowych konsultacji społecznych konsultowanych od roku założeń Pan oczekuje ?

Jednocześnie jako osoba odpowiedzialna za przygotowanie tabeli uzgodnieniowej z obecnie prowadzonych konsultacjach społecznych solennie publicznie przyrzekam, że każdą Pańską uwagę zamieszczę jako osobną pozycję w tabeli uzgodnieniowej.

Wojciech Wiewiórowski (MSWiA)

-----Wiadomość oryginalna-----
Od: rejestr-bounces w isoc.org.pl w imieniu Jozef Halbersztadt
Wysłano: Cz 2010-03-18 19:53
Do: rejestr; rysiek w fwioo.pl; pawel.krawczyk w hush.com
Temat: Re: [Rejestr] Ciekawe kto to dostał?

Ja nie bez kozery napisałem o tym na liście Rejestr. Nie wiem dlaczego nikt nie zwrócił uwagę że ma to związek z obietnicami z  5 lutego gdy zapewniono m.in., że:
- prace legislacyjne nad projektami, które dotyczą społeczeństwa informacyjnego, zostaną wstrzymane do momentu przeprowadzenia konsultacji społecznych,
- powstanie lista projektów dotyczących społeczeństwa informacyjnego,
- procesy stanowienia prawa i konsultacji społecznych zostaną zreformowane, by w szczególności zapewnić otwarte i transparentne dla obywateli konsultacje społeczne,

W tym przypadku chodzi o  art. 15.1 obowiązującej dyrektywy 2000/31/WE o handlu elektronicznym zgodnie z którym:
Państwa Członkowskie nie nakładają na usługodawców świadczących usługi (. . .) ogólnego obowiązku aktywnego poszukiwania faktów i okoliczności wskazujących na bezprawną działalność.

Ten zapis jest pominięty w polskiej ustawie. Zamiast niego w projekcie nowelizacji wprowadza się inny, można powiedzieć futurologiczny, bo taki jaki można znaleźć wyciekłym, czy też podrzuconym, dokumencie z rokowań ACTA nr 6437/10 na str. 23-28.
http://en.swpat.org/wiki/ACTA-6437-10.pdf_as_text

Tam brak ogólnego obowiązku się zmienia w:
When providers are acting accordance with this paragraph 3, the Parties shall not impose a general monitoring requirement.

Czyli dostawcy internetu (ISP) będą zmuszani do:
- wprowadzenia blokowania i filtrowania, celem przeciwdziałanie temu co będzie nazywane wymianą chronionych prawem autorskim plików;
- odcinania od sieci podejrzanych o naruszenia.

Jeśli nie będą tak działać to narażą się na kłopoty.

JH