[Rejestr] MinFin i powrót RSiUN

Lukasz Jachowicz honey w 7thguard.net
Wto, 2 Gru 2014, 18:07:23 CET

Cześć,

twittowałem na ten temat z 2-3 tygodnie temu na pewnym serwisie społecznościowym. Jakiś czas temu minister Kapica wypowiadał się na ten temat w Sejmie - bodajże na posiedzieniu komisji finansów publicnych (ale tu nie jestem pewien). Informowałem jednego z doradców pani premier na temat tego “wybryku” min. Kapicy, ale sprawa jeszcze nie dotarła na rząd.

Moim zdaniem jest to kombinacja jego starych zapędów z efektem lobbingu firmy STS (https://7thguard.net/12405/cenzura-internetu/)

Pobieżna analiza:
 - nic nie zostanie wprowadzone do systemu prawnego przed wyborami. Jeśli PO chciałaby zacząć blokować sieć, ma przegraną w kieszeni.
 - stawiam, że MinFin pracuje obecnie nad koncepcją systemu - bez szczegółów technicznych, bo nie dotarły do nas informacje o konsultacjach ze specjalistami od internetu - do wykorzystania w propozycji nowej legislacji po wyborach.
 - największa partia opozycyjna, jeśli się jej delikatnie nie szturchnie, nie będzie się sprzeciwiać blokadzie, a nawet rozszerzy ją na kolejne projekty. Szansą na złagodzenie stanowiska PiS jest obecność otoczenia p. Wiplera w prawicowej koalici.

Zalecenia:
 - hałasować medialnie, by nikomu nie wpadło do głowy popieranie takich działań
 - list otwarty przeciwko cenzurze internetu, odwołujący się do rocznicy protestów przeciw ACTA

Co o tym sądzicie?
Łukasz