[Rejestr] no i mamy w Polsce dyskusję o neutralności sieci

Jaroslaw Lipszyc jarek w wolnepodreczniki.pl
Pią, 14 Paź 2011, 13:06:30 MEST

To, co dla jednych jest spamem, dla innych jest wartosciowa informacja.
Dla mnie podstawowa zasada powinno byc, ze decyzje o tresci podejmuje
nadawca komunikatu (czyli autor), a co jest czytane podejmuje odbiorca
(czyli czytelnik). Wszelka ingerencja w komunikat pomiedzy nadawca i
odbiorca powinna byc uwazana za forme cenzury. Jest wiele narzedzi ktore
pozwalaja odbiorcy - i slusznie! - podejmowac decyzje czego czytac nie
chce.
Neutralnosc sieci jest moim zdaniem rownie istotna dla dostawcow uslug
ze wzgledu na pojawiajace sie nieustannie proby badz to obciazenia ich
odpowiedzialnoscia za tresci przesylane przez uzytkownikow, badz to
roszczeniami finansowymi z tytulu zarowno naruszen, jak i udzialu w
przychodach. Status "neutralnego listonosza" jest moim zdaniem najlepsza
mozliwa odpowiedzia na te koncepcje.

Lipszyc