[Rejestr] Dostępność i spotkanie FDC

Peter 'Mikolaj' Mikolajski piotr.mikolajski w gmail.com
Czw, 19 Maj 2011, 19:40:17 MEST

W dniu 19 maja 2011 16:13 użytkownik Marcin Cieslak <saper w saper.info> napisał:

> Odrębnym problemem są granice dostępności - jak daleko ma dostępność
> sięgać, ale to już dyskusja chyba nie na tą listę.

Wydaje mi się, że to może być problemem przede wszystkim przy
zdjęciach czy grafikach tworzonych na potrzeby oraz przez instytucje
państwowe i/lub samorządowe. Jeśli chodzi o dokumenty tekstowe, to nie
widzę powodu dla którego nowo tworzone dokumenty, serwisy internetowe
etc. nie miałyby być w 100% zgodne z zasadami dostępności. Przy czym
przez dostępność rozumiem nie tylko kwestię dostępności dla osób
niewidomych, ale też dla osób niedowidzących, z problemami ruchowymi
czy też ograniczeniami percepcji.

Zgadzam się natomiast z tym, że to temat na dyskusję czysto techniczną.

--
Pozdrawiam serdecznie
Piotr "Mikołaj" Mikołajski