[Rejestr] Spotkanie z ministrem Bonim - 21 kwietnia

Paweł Krawczyk pawel.krawczyk w hush.com
Wto, 19 Kwi 2011, 10:01:23 MEST

Józefie,

To akurat siła tej grupy, że środowisko jest heterogeniczne i próby
wypracowywania wspólnych stanowisk mogą się skończyć różnie. Moim zdaniem
to, że udało się wam w ogóle spotkać i kontynuować te spotkania jest dużym
sukcesem więc powinniście po prostu korzystać z każdej okazji do przekazania
uwag stronie rządowej. Jeśli natomiast ktoś uczestnicząc w tych spotkaniach
będzie odczuwał np. deficyt transparentności to powinien o tym głośno i
publicznie mówić. Ja osobiście mocno na to liczę :)

-----Original Message-----
From: Jozef Halbersztadt
Sent: Tuesday, April 19, 2011 8:22 AM
To: 'Igor Ostrowski' ; 'rejestr' ; Piotr Rutkowski
Subject: Re: [Rejestr] Spotkanie z ministrem Bonim - 21 kwietnia

Rozwój sytuacji nie odpowiada także oczekiwaniom organizacji, których
działanie doprowadziło do wznowienia dialogu.
http://panoptykon.org/wiadomosc/po-debacie-z-premierem-rozmowa-dobrze-rozpoczeta
http://panoptykon.org/wiadomosc/o-czym-chcemy-dzis-rozmawiac-z-premierem-i-przedstawicielami-rzadu

My chcieliśmy rozmawiać o konkretach i niuansach, czego nie da się osiągnąć
na spotkaniach z udziałem kilkudziesięciu osób. Chcieliśmy wpierw spotkań
roboczych w gronie ekspertów, a dopiero później w gronie decydentów, gdy
eksperci nie dojdą do porozumienia. Natomiast strona rządowa przez cały czas
posługuje się swoimi kategoriami. Konsekwencją są działania, które mogą być
odbierane jako próby wmontowania nas w nieco zmodyfikowane procedury
decyzyjne rządu.

Ta niezręczna sytuacja nie powstaje bez ułomności także z naszej strony. Nie
potrafiliśmy się zorganizować by spotykając się we własnym gronie wypracować
nasze propozycje co do funkcjonowania konsultacji społecznych a szczególnie
roli jaką ma w nich odebrać Komisja Wspólna. Przecież nie ma żadnych
przeszkód byśmy sami ukonstytuowali część społeczna tej Komisji. Przecież
właśnie w ramach tej części Komisji powinniśmy wpierw próbować uzgodnić
stanowisko odnośnie re-use, czy e-commerce a dopiero potem spotykać się ze
stroną rządową.

Pozdrawiam
Józef Halbersztadt