[Rejestr] Spotkanie z ministrem Bonim - 21 kwietnia

Jozef Halbersztadt jothal w o2.pl
Wto, 19 Kwi 2011, 08:22:03 MEST

Rozwój sytuacji nie odpowiada także oczekiwaniom organizacji, których działanie doprowadziło do wznowienia dialogu.
http://panoptykon.org/wiadomosc/po-debacie-z-premierem-rozmowa-dobrze-rozpoczeta
http://panoptykon.org/wiadomosc/o-czym-chcemy-dzis-rozmawiac-z-premierem-i-przedstawicielami-rzadu

My chcieliśmy rozmawiać o konkretach i niuansach, czego nie da się osiągnąć na spotkaniach z udziałem kilkudziesięciu osób. Chcieliśmy wpierw spotkań roboczych w gronie ekspertów, a dopiero później w gronie decydentów, gdy eksperci nie dojdą do porozumienia. Natomiast strona rządowa przez cały czas posługuje się swoimi kategoriami. Konsekwencją są działania, które mogą być odbierane jako próby wmontowania nas w nieco zmodyfikowane procedury decyzyjne rządu.

Ta niezręczna sytuacja nie powstaje bez ułomności także z naszej strony. Nie potrafiliśmy się zorganizować by spotykając się we własnym gronie wypracować nasze propozycje co do funkcjonowania konsultacji społecznych a szczególnie roli jaką ma w nich odebrać Komisja Wspólna. Przecież nie ma żadnych przeszkód byśmy sami ukonstytuowali część społeczna tej Komisji. Przecież właśnie w ramach tej części Komisji powinniśmy wpierw próbować uzgodnić stanowisko odnośnie re-use, czy e-commerce a dopiero potem spotykać się ze stroną rządową.

Pozdrawiam
Józef Halbersztadt