[Rejestr] Stanowisko rządu w sprawie blokowania stron z pornografią dziecięcą

Jozef Halbersztadt jothal w o2.pl
Czw, 7 Kwi 2011, 20:31:04 MEST

Dnia 7 kwietnia 2011 19:37 Borys Musielak <borys.musielak w gmail.com> napisał(a):

> 2011/4/7 Borys Musielak <borys.musielak w gmail.com>
>

> Wiecie może czy to o czym mówił dziś na spotkaniu pod sam jego koniec minister (chyba z Ministerstwa Sprawiedliwości) to ten projekt stanowiska dla KE: http://www.panoptykon.org/sites/default/files/Informacja%20o%20stanowisku%20Rz%C4%85du%20na%20Radzie_03.12.2010.pdf z grudnia, czy jakiś zupełnie inny dokument?
> Jakub Śpiewak był zaskoczony że taki dokument istnieje więc wnioskuję, że chodzi o jakiś nowszy bo o tym z grudnia wszyscy wiedzieliśmy.

To nie był wiceminister  Dzialuk który jest odpowiedzialny za temat, bo ten gdzieś wyjechał. Zakladam że ten zastępca kiepsko orientowal sie w sprawie i stad przekłamania. Moim zdaniem chodziło mu o wynik działania Panoptykonu, czyli komunikat http://ms.gov.pl/pl/informacje/news,3085,komunikat.html

I jeszcze jedno pytanie. Minister (jak on się nazywa?) opowiadał o tym że wybierali między opcją "twardą" i "miękką" blokowanie. Miękka, którą wybrali polegać ma na tym, że blokować treści będą dostawcy internetu na polecenie rządu. Brzmi dość twardo jak dla mnie :) Pamiętacie jaka była w takim razie wersja "twarda", którą minister (czy też dyrektor) określił jako "absolutnie niedopuszczalną"?

Miekka opcja polega że samoregulacyjnym porozumieniu operatorów że będa blokować na podstawie list sporzadzanych przez organizacji typy Dzieci Niczyje. Ta wybrali.

Opcja twarda to blokowanie na podstawie list sporzadzanych przez organizacje typu ABW (obligatoryjnie i na rozkaz).