[Rejestr] [ISOC-PL] jakieś oświadczenie?

Jozef Halbersztadt jothal w o2.pl
Sob, 23 Paź 2010, 11:30:49 CEST

To prawda, że Premier wypowiedział się rozsądnie, lecz problemem jest iż polityka realizowana przez jego rząd merytorycznie nie wiele różni się od polityki poprzedniego rządu PiS. Oczywiście, w kwestii inwestycji infrastrukturalnych, np. budowy autostrad i innych dużych przedsięwzięć jest znacznie sprawniejsza.

Lecz z powodu faktycznego podobieństwa swojej polityki PO by pokazać elektoratowi, że jednak jest różnica wyostrza kwestie personalne, a jeszcze ostrzej na tych personalnych aspektach koncentrują się te media co sprzyjają rządowi.

Tego rodzaju braki PO są o tyle sprawą poważną, że w demokracji opozycji można wybaczyć niemerytoryczność, natomiast nie można wybaczyć niemerytoryczności rządowi.

Paweł Krawczyk napisał na liście Rejstr (stąd cross pointing), że politycy mają i tak za dużo pieniędzy. Otóż nie jest to całkiem prawdziwe. Polscy politycy mają mniej pieniędzy niż np. politycy niemieccy (polska ustawa o finansowaniu polityki jest wzorowana na niemieckiej). Tylko że polscy politycy wydaja prawie wszystkie pieniądze (niekiedy korzystając z kredytu to wydają tak 120%) na propagandę, natomiast niemieccy wydają dużo na podstawy intelektualnej strony polityki – na fundacje przygotowujące merytoryczne podłoże działań politycznych, czyli np. na fundacje Adenauera, czy Eberta. To paradoks, ale gdyby te niemieckie fundacje nie działały w Polsce, to nawet propisowski związek Solidarność nie byłby w stanie przeprowadzić konferencji programowej.

Dlatego uważam, że Vagla ma rację. Potrzebne jest odpór na zgłoszone zakusy. Pomimo, że premier się od nich odciął jest on także winny za niski poziom polskiej debaty publicznej i nie razi mnie oburzanie się na to co wyczyniają politycy jako tzw. klasa polityczna. Już prędzej rozumiałbym obiekcje w oskarżaniu przy tej okazji trzeciej siły, czyli aspirującej do tego SLD. Lecz co ma SLD do powiedzenia gdy chodzi o propozycje rozwiązań poważnych polskich problemów?

J.Halbersztadt