[Rejestr] ODP: ODP: ODP: Ciekawe kto to dostał?

Wiewiórowski Wojciech Wojciech.Wiewiorowski w mswia.gov.pl
Nie, 21 Mar 2010, 12:57:58 CET

OK, oczywiście oczekujemy na stanowisko ISOC Polska.

Zapraszam do jego formułowania. Niezależnie od tego mogę Pańskie uwagi potraktować indywidualnie jako uwagi Józefa Halbersztadta.

Jest istotne, by ISOC tym razem SFORMUŁOWAŁ I PRZESŁAŁ DO MSWiA SWOJE ZDANIE. Zwracałem na to uwagę w rozmowach z Panami Cieślakiem, Majewskim i Waglowskim na temat przekazywania stanowisk ISOC. W szczególności prowadziłem na ten temat dłuższą dyskusję z Panem Majewskim na Jesiennych Spotkaniach PTI. Omawialiśmy wówczas problem nieobecności ISOC w uzgodnieniach ustawy o informatyzacji, co jako MSWiA uważaliśmy za bardzo nieszczęśliwe zdarzenie, które nastąpiło mimo bardzo "rozbudowanych wysiłków" MSWiA, by wciągnąć Państwa do dyskusji.

W dotychczasowych pracach przy formułowaniu założeń uśude brał udział (spośród osób wchodzących w skład władz ISOC) tylko Pan Waglowski (i to jedynie na początku prac), ale o ile mnie pamięć nie myli nie reprezentował wówczas wprost ISOC Polska.

Proszę więc tą drogą o formułowanie uwag i ewentualne uczestnictwo w konferencji uzgodnieniowej, którą chcemy poprowadzić w sposób zbliżony do tego, jak prowadziliśmy odpowiednią konferencję przy ustawie o informatyzacji.

Pozdrawiam z mglistego Gdańska

Wojciech Wiewiórowski (MSWiA)

-----Wiadomość oryginalna-----
Od: Jozef Halbersztadt [mailto:jothal w o2.pl]
Wysłano: N 2010-03-21 12:17
Do: rejestr; rysiek w fwioo.pl; pawel.krawczyk w hush.com; Wiewiórowski Wojciech
Temat: Re: ODP: ODP: [Rejestr] Ciekawe kto to dostał?

Dnia 19 marca 2010 16:40 Wiewiórowski Wojciech <Wojciech.Wiewiorowski w mswia.gov.pl> napisał(a):

> Zapewniam Pana Panie Józefie, że nikt z przygotowujących nowelizację uśude nie znał w momencie opracowywania jej tresci rozdz.2 sekcja 4 par.3 układu ACTA ani żadnej innej częsci tego układu :)

Sam wydedukowałem, że nie uczestniczy Pan w formułowaniu polskiego stanowiska w sprawie ACTA, bo gdyby brał Pan w tym udział odpowiedz na dezyderaty ISOC byłaby chyba inna.
http://prawo.vagla.pl/node/8905
MKiDN przesłało odpowiedź w sprawie ACTA, czyli dlaczego nie możemy wiedzieć

Niezależna zbieżność też mnie nie dziwi, dominujące trendy mogą się przejawiać w różnych miejscach niezależnie.

Nam (ISOC-PL) nie podoba się ta propozycja zmiany. Uważamy że pogarsza status quo. Po co ten wyjątek od wyjątku, zamiast zapisu który mógłby być klarowny? Bo sądy się wahają? Moim zdaniem, konfuzja sądów wynika głównie z tego, że po jednej stronie są wielkie koncerny dysponujące nieograniczonymi zasobami na wspieranie pełnomocników uzasadniających jego stanowisko, a po drugiej zwykli ludzie. Sędzia nawet jak uważa że koncern nie ma racji, to nie czuje się na siłach by samemu napisać uzasadnienie wyroku przeciwko takiemu koncernowi. Z tym trzeba coś zrobić.

Mam nadzieję że w tej sprawie Pana przekonamy. I razem doprowadzimy do tego że także w sprawie ACTA Polska będzie miała słuszne i klarowne stanowisko.

Józef Halbersztadt