[Rejestr] Pająk czy Rozgwiazda

Jaroslaw Lipszyc jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl
Wto, 16 Mar 2010, 21:50:45 MET

Igor Ostrowski pisze:

> Powinniśmy, moim zdaniem,
> skorzystać z dobrych przykładów (opisanych m .in przez Beth Simone
> Noveck w książce Wiki Government)

Ksiazka dostepna jest tu:
http://books.google.com/books?id=bmSmcDo3kPoC&lpg=PP1&ots=lvuv1--JNm&dq=%22wiki%20government%22&hl=pl&pg=PP1#v=onepage&q=&f=false

Krotkie streszczenie dla executives tu:
http://www.democracyjournal.org/pdf/7/031-043.noveck.final.pdf

> i aktywnie wspierać budowę platformy
> do dialogu SI-rząd

Nie jestem pewien, czy potrzebujemy specjalnej platformy. Z jednej
strony mamy ta listę, czy nawet (dość koszmarne) forum e-puap. Z drugiej
strony lista dyskusyjna czy forum - jak wiemy - sprzyjają postawom
konfrontacyjnym. Wiki jest pod tym względem znacznie lepsze.

> Zgadzam się, że najlepszym wyjściem byłoby
> prowadzenie rozmowy w trybie publicznym poprzez np. organizację Szczytu
> Społeczeństwa Informacyjnego w formie otwartej konferencji.

W takim razie popracujmy nad ta koncepcja. Oczywiscie, ze taki szczyt
bedzie mial charakter ogolny, ale jestesmy w punkcie, ktory wymaga TAKZE
rozmawiania o zalozeniach i zasadach. "Polska 2030" jest na to dobrym
przykladem.

> Formuła
> wysłuchania publicznego (nadesłanie zgłoszeń + udział aktywnych) może
> rzeczywiście być najlepszym rozwiązaniem.  Pozwoli wyłonić grupę osób
> zainteresowanych problemem i doprowadzić do spotkania na którym ustalone
> zostaną parametry techniczne i funkcjonalne takiego narzędzia.

Sadze, ze to optymalne rozwiazanie, jesli rzeczywiscie mamy sie
spotykac.  Koniecznosc przygotowania sie spowoduje takze, ze na
spotkanie przyjda osoby, ktore maja dany problem przynajmniej czesciowo
przemyslany.

pozdrawiam
Lipszyc