[Rejestr] Kontrpropozycja - pierwszy draft oraz Re: prezent na Dzień Kobiet

Marcin Cieslak saper w saper.info
Sob, 13 Mar 2010, 20:20:36 MET

On Thu, 11 Mar 2010, Igor Ostrowski wrote:

> Proponuje jednak siąść do stołu i nie zastanawiać się nad wykładnią
> konstytucyjnej zasady legalizmu dokonanej przez NSA.  Pamiętajmy, że
> zasada ta (jak wskazał NSA) dotyczy działań prawnych a nie działań
> faktycznych i nie oznacza, ze pracownicy organu władzy publicznej mają
> zakaz organizowania spotkań z przedstawicielami określonych srodowisk
> jeżeli nie mają odpowiedniej podstawy prawnej.

Przyznam, że czytałem powyższe kilka razy i dalej nie rozumiem.

Czy to oznacza, że policjant ma prawo mnie pobić na ulicy (działanie
faktyczne) i to nic z zasadą legalizmu nie ma wspólnego?

--Narcin