[Rejestr] Kontrpropozycja - pierwszy draft oraz Re: prezent na Dzień Kobiet

Igor Ostrowski iostrowski w projektpolska.pl
Wto, 16 Mar 2010, 17:26:20 MET

Nie wszystkie działania faktyczne wywołują skutki prawne.  Czynność
jaką jest np. spacer w parku sama w sobie nie wywołuje skutków
prawnych. Naruszenie zasady nietykalności cielesnej już tak.  W
zależności w jakich okolicznościach została dokonana, określona
czynność może być zgodna bądź niezgodna z prawem.  Na przykładzie
policjanta: ustawa o Policji (Rozdział 3) określa czynności jakie może
wykonać policjant i jakie może zastosować środki przymusu
bezpośredniego.  Nie oznacza to jednak, że każda czynność Policjanta
jest tam określona.  Jeśli policjant powie nam "Dzień dobry", nie
zastanawiamy się czy działał w ramach uprawnień rozdziału 3 czy też
nie.  Jeśli zostaniemy pobici, pytanie staje się jak najbardziej
zasadne.

Zasada legalizmu dotyczy jednak nieco innych kwestii.  Stanowi, że
organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa.
Dlatego też uważam, że zarzut niezgodności propozycji rządu z art 7
Konstytucji jest mocno przesadzony.

Pozdrawiam
Igor Ostrowski