[Rejestr] prezent na Dzień Kobiet

Maciej Szmit maciej.szmit w gmail.com
Czw, 11 Mar 2010, 10:50:21 MET

Szymański Grzegorz pisze:
> Witam,
>
> oczywiście MF ma prawo zgłaszać swoje propozycje, ale chcę Was zapewnić, że ustalenia poczynione podczas Waszego spotkania z premierem są nadal aktualne - nowe propozycje chcemy wypracować razem z Wami.
A Pawel Krawczyk pisze w innym liście i w innym temacie, ale pasuje tu
jak ulał:
> Po pierwsze, niech ministerstwa zaczną się stosować do zasad ustalonych
> przez rząd zamiast działać jak udzielne księstwa (resortowość)
"chcemy wypracować razem z Wami", to znaczy kto chce? Pan Premier chce a
Pan Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów już nie, wolałby żeby te
rozwiązania wypracował Pan Prezes Rządowego Centrum Legislacji?
Poza tym - jeśli idzie o "środek zabezpieczający" to  "My" tj Oni już
się wypowiedzieli co myślą na temat filtrowania Internetu

list do prezydenta:
http://stopcenzurze.wikidot.com/list-do-prezydenta

> Internet to przestrzeń publiczna, miejsce umożliwiające głoszenie i
> wymianę poglądów. Odgórne filtrowanie sieci porównać można więc do
> zamykania ust obywatelom jeszcze przed rozpoczęciem wypowiedzi. To
> coś, czego nie wyobrażał sobie nawet George Orwell w swojej sławnej
> powieści "1984" o wizji państwa totalitarnego.

PTI:
http://www.pti.org.pl/index.php/corporate/O-nas/Archiwum-Aktualnosci/Archiwum-aktualnosci-2009/PTI-ponownie-dyskwalifikuje-projekt-tzw.-Rejestru-Stron-i-Uslug-Niedozwolonych

/
> /Z przyczyn technicznych w demokratycznym systemie prawnym nie da się
> zrealizować skutecznej blokady dostępu do stron, których treść może
> naruszać polskie prawo. Jedynym skutecznym środkiem pozostaje sprawne
> ściganie i karanie osób naruszających prawo. /
/
list dziesięciu:
http://prawo.vagla.pl/node/8896

> Bez respektowania swobody prowadzenia działalności gospodarczej,
> jawności procesu legislacyjnego (z uwzględnieniem konieczności
> przeprowadzania konsultacji społecznych na każdym etapie prac
> legislacyjnych), wolności wyrażania poglądów i pozyskiwania
> informacji, wolności korzystania z dóbr kultury, wolności twórczości
> artystycznej i badań naukowych oraz prawa do prywatności, stanowione
> prawo zaprzeczy idei demokratycznego państwa prawnego.

Co można jeszcze powiedzieć i ile razy?
MS