[Rejestr] Kontrpropozycja - pierwszy draft

Rafał Zieleniewski zielenie w kr.onet.pl
Śro, 10 Mar 2010, 07:34:39 MET

Witam

Zdanie

Państwo powinno zagwarantować mechanizmy i narzędzia dla prowadzenia
konsultacji społecznych w otwartym trybie oraz skoordynowania systemów
konsultacji społecznych obsługiwanych przez wszystkie ośrodki stanowienia
prawa.

proponuję przeformułować na:

Państwo powinno zagwarantować mechanizmy i narzędzia dla prowadzenia
konsultacji społecznych w otwartym trybie oraz skoordynowania systemów
konsultacji społecznych obsługujących wszystkie przewidziane konstytucją
kanały inicjatyw ustawodawczych.

Uzasadnienie: ani rząd ani prezydent nie stanowią prawa (ustaw) a tylko
przygotowują projekty ustaw.

Zdanie

Rząd powinien rozważyć koncepcję powołania, wzorem amerykańskim i
brytyjskim, pełnomocnika ds. informacji publicznej, działającego w oparciu o
ustawę oraz obdarzonego realnymi kompetencjami i zakresem odpowiedzialności.

proponuję przeformułować na:

Rząd powinien rozważyć umiejscowienie w administracji rządowej zakres
obowiązków związanych z udostępnianiem informacji publicznej.

Uzasadnienie: przenoszenie uprawnień wykonawczych poza konstytucyjny skład
Rady Ministrów nie ma oparcia w istniejącym ładzie konstytucyjnym.

pozdrawiam
Rafał