[Rejestr] Troche z inna ale jakze wazna sprawa!

Katarzyna Szymielewicz katarzyna.szymielewicz w panoptykon.org
Wto, 2 Mar 2010, 23:35:37 MET

Panie Wacławie: bardzo dziękuję za podniesienie tego problemu na liście
(chociaż wątek zdecydowanie uboczny). Tylko gwoli wyjaśnienia: Fundacja
Panoptykon jak najbardziej interesuje się tematem, od początku prac nad
ustawą art.9a budził nasze zasadnicze wątpliwości (
http://www.panoptykon.org/aktualnosci-wszystkie/6-rzdowy-projekt-ustawy-o-przeciwdziaaniu-przemocy-w-rodzinie-niebezpiecznie-szerokie-uprawnienia-zespoow-interdyscyplinarnych-w-zakresie-przetwarzania-danych-wraliwych).

Zabrakło nam jednak czasu/możliwości organizacyjnych żeby podjąć się
zainicjowania kampanii społecznej, o której Pan zapewne myśli. Bo na tym
etapie prac legislacyjnych niewiele więcej można zrobić. Kolejny przyczynek
do problemu braku realnych konsultacji społecznych. Po pierwszym czytaniu i
przy okazji wysłuchania publicznego w sejmie były zgłaszane protesty przecie
temu przepisowi (m.in. ten:
http://poland.indymedia.org/pl/2009/03/43529.shtml) jednak nic z tego nie
odbiło się na procesie legislacyjnym..

Teraz faktycznie zostaje już tylko droga otwartego protestu, zbierania
podpisów, a jak to wejdzie w życie skarżenia do TK. W pełni się zgadzam, że
takie uprawnienia "państwa", które w dodatku ceduje je na
"interdyscyplinarne zespoły" (nie preecyzując kryteriów doboru osób, zasad
funkcjonowania, w tym ochrony danych) są wbrew Konstytucji. Mam na myśli
brak poszanowania dla prawa do prywatności. Nie uważam, żeby działania
prewencyjne uzasadniały tak daleko idące ograniczenia. Ich skala istotnie
zakrawa na próbę legitymizowania masowej i rutynowej inwigilacji "trudnych
rodzin".

Z braku czasu nie jestem teraz w stanie odnieść się tak, jakbym chciała, do
ogólnej dyskusji n.t. "polityki antyprzemocowej", jaka się wywiązała
powyżej. Ale  w pełni podpisuję się pod komentarzem Marcina:

--
Katarzyna Szymielewicz
FUNDACJA PANOPTYKON