[Rejestr] wersja 28 luty wieczór

Katarzyna Szymielewicz katarzyna.szymielewicz w panoptykon.org
Pon, 1 Mar 2010, 16:27:37 MET

Witam,

ze względu na brak czasu Panoptykon też nie będzie zgłaszać "głębokich
zastrzeżeń". Jeśli damy radę (mamy dziś bardzo ograniczone możliwości
działania w sieci) podrzucimy parę poprawek redakcyjnych.
Zakładam, że to jst "pierwszy głos" w tej dyskusji, i o ile uda się
faktycznie ten proces tworzenia platformy nieco "uspołecznić" to będzie
jeszcze okazja do doprecyzowania postulatów i popracowania nad ważnymi
niuansami.

Natomiast mam jedną propozycję w kierunku zwiększenia klarowności przekazu:
ten dokument jest dość długi, a struktura podziału treści nie bardzo
intuicyjna. Proponuję zatem na samym wstępie "wyciągnąć przed nawias" same
postulaty, żeby nie umknęły czytającym. Na wzór tego, co w swoim wczorajszym
mailu zrobił pan Rafał (oczywiście po lekkim dopracowaniu stylistycznym):

"Nasze uwagi dotyczą:

-         obowiązku konsultacji, najlepiej otwartych,

-         obowiązku odpowiedzi na uwagi podczas konsultacji,

-         utworzenie trzech katalogów: Projekty założeń, Projekty w trakcie
zbierania podpisów oraz Projekty w trakcie procesu legislacji,

-         wprowadzenie podstrony z linkami do innych powiązanych dokumentów
i poszczególnych etapów prac,

-         wskazanie osoby lub osób odpowiedzialnych,

-         zakazu likwidacji lub zmiany umieszczonych już dokumentów,

-         udostępnienia platformy komunikacyjnej dla konsultacji wszystkich
projektów rządowych,

-         stosowanie otwartego interfejsu API opartego o standard W3C XML,

-         dopuszczenia użytkowników do pracy nad projektem,

-         utworzenie ankiety dla wysondowania poparcia opinii publicznej,

-         uwierzytelniania czasu wpłynięcia dokumentu za pomocą znaczników
czasowych."

Mi osobiście to  bardzo pomogło w lekturze i zorientowaniu się w głównych
tezach.

K.