[Rejestr] wersja 28 luty wieczór

Pracownia Humanistyki biuro w pracowniahumanistyki.pl
Pon, 1 Mar 2010, 15:06:29 MET

Witam,

popieramy w pełni załączoną do mejla wersje uwag. Uważamy, że ze względu na
duże zamieszanie w kwestii ostatecznego terminu najlepiej jest wysłać je jak
najszybciej. Niepokoi nas kwestia kosztów systemu i jego otwartości. Z
naszej perspektywy warto byłoby zapewnić możliwość łatwego rozwoju systemu,
co pozwoliłoby na jego dynamiczne dostosowywanie do przyszłych potrzeb (w
krótkim czasie). Być może rozwiązaniem byłoby zaangażowanie strony
społecznej w jego tworzenie (co już było podnoszone). Tak, aby sam system -
jako narzędzie - także powstawał w zgodzie z regułami wedle których ma
działać (tzn. z założeniem o potrzebie partycypacji społecznej). Co do
"dopuszczenia do głosu" uważamy, że "otwartość" jest tu jak najbardziej na
miejscu i bardziej niż chaosu obawiamy się raczej "wyznaczania" partnerów
przez stronę rządową (choć rzeczywiście może ona także wykorzystywać
"wielogłos" strony społecznej do własnych celów w myśl zasady divide et
impera). Zakładamy jednak dobrą wolę wszystkich stron (co nie znaczy, że nie
należy brać pod uwagę także i złych intencji).

W związku z tym, że czas ucieka deklarujemy, że popieramy przesłane w
załączniku stanowisko

pozdrawiam,

Tomasz Ugryn

Fundacja Pracownia Humanistyki