[Rejestr] Opóźnienie Profilu Zaufanego vs. standardy PM

Paweł Krawczyk pawel.krawczyk w hush.com
Śro, 16 Cze 2010, 06:28:24 EDT

On Wed, 16 Jun 2010 11:47:06 +0200 Grzegorz Gądek
<grzegorz.gadek w gmail.com> wrote:

>Tak czy inaczej, w mojej opinii z perspektywy standardów
>zarządzania
>projektami projekt to katastrofa. Najkrócej mówiąc gdybym jako
>Project
>Manager raportował do interesariuszy projektów biznesowych w taki
>sposób jak strona urzędowa raportuje do swoich interesariuszy -
>obywateli - postęp w projekcie, który nazywa 'rewolucją', to po
>tej
>sytuacji powinienem wylecieć z pracy.

Ale na tym właśnie polega problem, że mało kto w administracji
publicznej traktuje obywateli jako interesariuszy czegokolwiek.

Realnym interesariuszem jest ustawodawca czy minister, a ich cele
są zwykle dość luźno związane z celami podatnika. Pomnikiem tego
przesunięcia celów były przecież elektroniczne skrzynki podawcze (5
użytkowników rocznie w Krakowie) czy podpis kwalifikowany w ZUS.

Właściwym sposobem postępowania wydaje mi się w tej sytuacji po
prostu zapytanie drogą pisemną MSWiA dlaczego informacja o
przesunięciu nie została podana przez MSWiA do wiadomości
publicznej. Przy okazji można spytać co w przeszłości zrobiono,
żeby opóźnienie nie wystąpiło.

W polską informatyzację wszyscy dawno przestali wierzyć i traktują
tego typu projekty jak dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym
czyli mniej od nich oczekują i na więcej pozwalają.

Tymczasem dzięki takiemu podejściu my tę informatyzację w tym
stanie upośledzenia utrzymujemy - trzeba więc testować, komentować,
pytać.

--
Paweł Krawczyk
http://ipsec.pl