[Rejestr] Jest propozycja rzadu

Kuba Wygnański kuba.wygnanski w gmail.com
Nie, 28 Lut 2010, 13:16:12 MET

Marcinie
Oczywiscie mam na mysli cos wiecej niz formularze do wypelnienia - sporo
zreszta zalezy od tego jak zostaly skonstruowane. Moim zdaniem minimalny
standrad powiniem zakladac formulowanie pytan a nie wylacznie udostepnianie
plikow (zreszta ten zalaczniki dotyczacy paktu o ekonomii spolecznej mowi o
tym wyraznie). Chodzi o pytania, teskt, zrodla prawa, eksperytzy,
"trajkekorie dokumentu"  itd.  Wazne jest ze w tym systemie moga zabierac
glos zarowno organizacji (to koniec koncow pewna wersja dialogu
korporacyjnego)  ale tez poszczegolni obywatele. Konsultacje spoleczne nie
powinny byc dobrem rzadkim i to po podstawa. Maja tez zupelnie inna funkcje
nie negocjacje w ktorych pojecie reprezentatywnosci i tym samym mozliwosc
zawieranie ustalen i zobowiazan ma istotna funkcje.

Wiem ze moje wpowiedzi sa na troche innej "czestotliwosci"  niz troska o to
czy "nie minął" termin i kto konkretnie bedzie spotykla sie z rzadem ale mam
nadzieje ze na cos moga sie przydac w nieco dluzeszej perspektywie. W
charkterze lektur uzupeleniajacych polecam nowa publikacje OECD  (2009) -
Rethinking E-Government
http://www.oecdbookshop.org/oecd/display.asp?K=5KZ7XPRPLZ24&LANG=EN
Ksiazka ta jest dostepna w wersji "browse it" ale daje w moim przekoaniu
solidny przeglad tego co sie w tej materii. W czesci analitycznej w wielu
statystykach porównawczych pojawia sie Polska.

Polecam tez Wiki Goverment  - wydana w zeszyl roku przez Brookings dla mnie
byla niezwykle inspirująca.

Uklony
Kuba

--