[Rejestr] Jest propozycja rzadu

Jozef Halbersztadt jothal w o2.pl
Sob, 27 Lut 2010, 13:11:10 MET

Witam,

Rozumiem, że dzięki prośbie min. Boniego mamy jeszcze trochę czasu.

Parę słów odnośnie pkt.1 i 2. Z deklaracja składanych przez ministra i jego współpracowników zarówno w trakcie spotkań związanych z RSiUN jak i przy okazji spotkania z Antykorupcyjną Grupą Roboczą Fundacji Batorego http://www.batory.org.pl/doc/Notatka_ze_spotkania_w_KPRM_20091103.pdf
wynika, że w KPRM istnieje pełna świadomość złej jakości materiałów wyjściowych na podstawie, których powstają projekty ustaw. Rozumiem też że prowadzone są prace mające prowadzić do poprawy tej sytuacji i będziemy mogli się w te prace włączyć.

Jednakże w chwili obecnej nasze uwagi mają dotyczyć Systemu informacji zaproponowanego przez RCL.

Ja mam propozycję związaną z pkt.2, choć znacznie dalej idącą. Uważam, że należy wprowadzić "fiszki rejestracyjne". Chodzi o to, że każdemu projektowi odpowiadałby strona na której agregowane były najważniejsze informacje i na której byłyby linki do dokumentów źródłowych.

Takie fiszki zawierają bazy Unii Europejskiej. Wygląda to np. tak
http://ec.europa.eu/prelex/detail_dossier_real.cfm?CL=en&DosId=196418
http://www.europarl.europa.eu/oeil/FindByProcnum.do?lang=en&procnum=COD/2007/0247

Także w systemie sejmowym są, choć bardzo uproszone fiszki.
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/poskomprocall?OpenAgent&6&605

Zasób informacji na fiszce jest zawsze kwestią kompromisu przejrzystością i wiedzą dodaną jaką daje system. Więc co ma być na nich to kwestia poważnej dyskusji. Ja jestem za obszerną treścią.

Pozdrawiam,
JH

Moim zdaniem takie fiszki i interfejs wyszukiwawczy do nich to istota systemu informacji o procesie legislacyjnym. Same dokumenty jeśli byłyby sporządzane w ramach jednolitych standardów mogłyby nawet pozostać na serwerach (BIPach) resortowych.