[Rejestr] Jest propozycja rzadu

Jozef Halbersztadt jothal w o2.pl
Sob, 20 Lut 2010, 16:37:26 MET

Dnia 19 lutego 2010 21:32 Katarzyna Szymielewicz <katarzyna.szymielewicz w panoptykon.org> napisał(a):

> Uważam też, że ważny jest wątek
> określenia
> ograniczeń, z jakimi będziemy musieli się zmierzyć wyłaniając
> przedstawicieli do grupy inicjatywnej.

Proponowałbym byśmy uznali się za tymczasowy komitet koordynacyjny NGO, a na spotkania rządowej grupy grupy inicjatywnej zwykli delegować osoby ad hoc wybierane pod kątem tego co ma być na porządku obrad.

Komitet koordynacyjny nie byłby ciałem biernym, oczekującym na inicjatywy rządowe, lecz sam by inicjował i myślę ze w sposób bardziej kompleksowy niż organa rządowe, sprawy którymi trzeba się zając.

Bo np. nie chodzi o poszczególne elementy Dyrektywy Retencyjnej, którą rząd kawałkami i cichaczem usiłuję wtłoczyć do polskiego prawa. Chodzi o kompleksową kwestię retencji danych.

Niemiecki Trybunał Konstytucyjny 2 marca ma wypowiedzieć się w sprawie retencji na wniosek tamtejszych NGO. Znawcy mówią że trybunał niemiecki uzna się za niekompetentny i za lepszy adres poda trybunał europejski.

Jozef Halbersztadt
ISOC-PL