[Rejestr] Rozgłoście nowinę...

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Czw, 11 Lut 2010, 02:28:57 MET

On Thursday 11 of February 2010, Jaroslaw Lipszyc wrote:

> * stworzenie listy projektow informatycznych budowanych dla
> udostepniania informacji publicznej i dialogu spolecznego.

Znaczy listy projektów tylko rządowych, czy bardziej generalnej? Bo tak mi
przyszło do głowy, że chcemy rząd nauczyć jak wydawać pieniądze publiczne z
maksymalnym pożytkiem dla społeczeństwa, a jak się podrapię po głowie, to w
sumie czy standardem wśród NGO-sów są liberalne licencje na generowaną treść,
bazy danych w łatwo eksportowalnym formacie i oprogramowanie na open source?
Czyli czy sami robimy to, czego chcemy nauczyć innych?

I nie jest to tylko czepianie się -- jeśli fundacja X dostaje z unii
dofinansowanie na zrobienie np. monitora wyborczego, to to też są teoretycznie
pieniądze z moich podatków (praktycznie to bardziej z podatków np. Niemców :).

Jeśli chcemy mieć *kompleksową* listę projektów wspierających społeczeństwo
informacyjne, to można założyć, że częścią nie będzie się zajmował rząd, tylko
organizacje pozarządowe, które należałoby też podciągnąć do tych samych
standardów, co rząd.

--mmazur