[Rejestr] Rozgłoście nowinę...

Jaroslaw Lipszyc jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl
Czw, 11 Lut 2010, 01:06:56 MET

Katarzyna Szymielewicz pisze:
> Co do włączenia się w prace: mogę w weekend spisać nasze oczekiwania wobec
> strony rządowej, jako pierwszy draft. Nie podejmuję się spisywania ustaleń,
> ale rozumiem, że ręka do pomocy właśnie się znalazła.

W piatek bedzie spisane wystapienie Boniego, bedzie sie mozna poodnosic.
Z rzeczy pilnych jakie mi sie widza jest:

* spisanie listy legislatyw w toku jakie nalezy poddac przegladowi
(re-use, prawo autorskie, prawo prasowe, co jeszcze?)

* zaproponowanie formuly debaty na tematy kluczowych problemow SI. Mi
sie powoli zaczyna krystalizowac wizja samoorganizujacych sie komitetow.
Tak to dzialalo do tej pory ("lotna" koalicja zorganizowana wokol ustawy
o powtornym wykorzystaniu informacji publicznej czy wokol konsultacji
spolecznych), zreszta to jest tradycja Solidarnosci, warto korzystac z
dobrych wzorow.

* stworzenie listy projektow informatycznych budowanych dla
udostepniania informacji publicznej i dialogu spolecznego. To jest
istotne dla problemu konsultacji. Musimy wymoc stworzenie zespolu
rzadowego ktory te inicjatywy roznych ministerstw skoordynuje, czesc
zapewne usmiercajac.

Lipszyc