[Rejestr] Wraca projekt BLOKOWANIA sieci. Czy są chętni do działania w tej sprawie?

Maciej Szmit maciej.szmit w gmail.com
Pią, 10 Gru 2010, 09:39:41 MET

W dniu 10-12-10 08:05, Jozef Halbersztadt pisze:

> Więc może odwołajmy się do znanej każdemu (z filmów?) legendy czasów prohibicji: Zakaz nie wpływa na spożycie a rodzi dodatkowe patologie. Połóżmy nacisk na argument, że tworzenie czarnej listy w dłuższej perspektywie ze względu na nieuniknione wycieki ułatwia dostęp.
>
> Po drugie, postulujmy by na serio podjęto starania o usprawnienie policyjnych akcji usuwania. Np. przez inicjatywę powołania wyspecjalizowanego międzynarodowego organu upoważnionego do samodzielnych działań (Interpol, Europol to tylko wymiana informacji).
O, co do tego to Minister pewnie wie, że to jest niemożliwe. Nie można
porządnie skoordynować śledztw prowadzonych w Polsce (nie należy do
rzadkości, a przynajmniej ja się już z takową kilkukrotnie spotkałem,
sytuacja gdzie przeciwko tej samej osobie, w szczególności oskarżonej o
przestępstwa z użyciem internetu, toczą się śledztwa w różnych zakątkach
kraju i śledczy nic o sobie nie wiedzą, a problem wychodzi już w sądzie
albo na etapie odpytywania administratora tego czy innego portalu "a
wiecie, o to samo pytali mnie policjanci z Pcimia i prokurator z
Wąchocka") a miałoby to być możliwe w całej Unii? Ale ogólnie zgoda, to
może być lepiej odebrane, choć pewnie nie przez polityków obozu władzy,
szczególnie po akcji antydopalczowej :)

MS