[KINO.LAB] 29.01-5.02: Claudia Llosa - Luis Bunuel - Ekran Otwarty - 10 KINA

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Śro, 27 Sty 2010, 15:07:19 CET


MAGICZNY REALIZM: Claudia Llosa
29 stycznia - 4 lutego: Gorzkie Mleko + Madeinusa

EKRAN OTWARTY
otwarte forum filmów niezależnych
piątek 29 stycznia, godz. 20.00

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: Luis Bunuel
wtorek 2 lutego, godz.18.00: Mroczny przedmiot pożądania

DZIESIĄTKA KINA
najlepsze filmy 2009 roku już od 5 lutego!

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl

Szczegółowy program projekcji i opisy filmów: www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

MAGICZNY REALIZM: Claudia Llosa
29 stycznia - 4 lutego: Gorzkie Mleko + Madeinusa

Claudia Llosa studiowała w Limie medioznawstwo, a pod koniec lat 90. przeniosła się do Madrytu. W latach 1998-2001 studiowała filmoznawstwo na madryckiej uczelni filmowej Escuela TAI, gdzie zdobyła dyplom ze scenariusza. Pod koniec studiów rozpoczęła pracę nad scenariuszem do filmu "Madeinusa", który zdobył nagrodę w kategorii "Najlepszy scenariusz niepublikowany" na festiwalu filmowym w Hawanie w 2003, a sam film powstał w roku 2006. 
W KINO.LABie między 29 stycznia a 4 lutego pokażemy dwa jej dotychczas zrealizowane filmy: "Madeinusa" (2006) oraz "Gorzkie mleko" (2009), w których fabuła oparta jest m.in. na lokalnych pieśniach, legendach i wierzeniach peruwiańskich Indian, a estatyka filmów czerpie z realizmu magicznego, do którego czołowych przedstawicieli w literaturze zaliczany jest jej wuj - Mario Vargas Llosa.

--------------------------------------------------------------------------------

EKRAN OTWARTY: otwarte forum filmów niezależnych
piątek 29 stycznia, godz. 20.00

Projekcje Ekranu Otwartego są efektem obserwacji sytuacji na polskiej scenie filmu nieprofesjonalnego: wielu twórców pozostaje znanych jedynie niewielkiemu gronu znajomych, ponieważ nie istnieje forum na którym mogliby prezentować swoje dokonania dopóki nie zostaną odkryci np. przez jury festiwalowe.
Ekran Otwarty daje możliwość prezentacji filmu na dużym ekranie i stanowi świetną okazję konfrontacji swojej pracy z widzami, nawiązania nowych kontaktów, wymiany poglądów i dyskusji. Z kolei dla profesjonalistów Ekran jest okazją do odkrycia nieznanych jeszcze zdolnych i ciekawych twórców.

W programie styczniowym m.in. film "Głęboko z gardła" - pierwszy film dokumentalny o warszawskiej scenie beatboxowej, gdzie przedstawiona została jego historia, a także jego aktualna sytuacja, najważniejsze postacie i wydarzenia.

Szczegółowe informacje o programie Ekranu Otwartego w styczniu: http://www.kinolab.art.pl/film.php?id=3040

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: Luis Bunuel

Mroczny przedmiot pożądania -  2 lutego, wtorek, godz. 18:00
Mathieu, bogaty francuski dżentelmen w średnim wieku, żywi namiętne uczucie do 20-letniej pokojówki Conchity, która zawsze sprawę uczuć pozostawia w niepewności, nieustannie go zwodząc. Mathieu opuszcza Sewillę ogarniętą popłochem z powodu zamachów terrorystycznych i wsiada do pociągu do Paryża. Z peronu macha do niego dziewczyna, a on wylewa jej na głowę wiadro wody dostarczone przez konduktora. Zaintrygowanym współpasażerom wyjaśnia motywy swego postępowania snując fascynującą opowieść.

Luis Bunuel
Był człowiekiem wszechstronnie wykształconym. Oprócz reżyserii, studiował również religioznawstwo, zoologię, historię i rolnictwo. Podczas studiów na uniwersytecie w Madrycie poznał Salvadora Dalego, z którym blisko się zaprzyjaźnił. W 1925 wyjechał do Paryża, gdzie rozpoczął naukę na słynnej Academie du Cinema.
W 1928 r., dzięki pomocy finansowej swojej matki, reżyser zrealizował wspólnie z Salvadorem Dalim swój pierwszy film - "Pies andaluzyjski", który był jednocześnie manifestem kina surrealistycznego. Film wywołał wielkie emocje w całym kraju i tym samym zrealizował cel, jaki postawili przed sobą jego twórcy - zaszokował. 
W 1946 r. po zakończeniu wojny domowej przeniósł się do Meksyku, gdzie mieszkał do końca życia. W 1950 r. zrealizował tam głośny film "Los Olvidados", który ponownie przyniósł mu międzynarodową popularność. W ciągu kilku kolejnych lat Bunuel realizował filmy tylko w Meksyku i zdobywał coraz większą sławę.
W 1961 r. został zaproszony do Hiszpanii, gdzie nakręcił "Viridianę" - obraz będący krytyką hiszpańskiego katolicyzmu i faszyzmu. Film wywołał w ojczyźnie artysty olbrzymi skandal, ale przyniósł mu również Złota Palmę na festiwalu filmowym w Cannes. Od "Viridiany" zaczyna się hiszpańsko-francuski okres twórczości reżysera. Wtedy to powstają jego głośne obrazy takie jak "Anioł zagłady", "Dyskretny urok burżuazji", "Mroczny przedmiot pożądania", "Piękność dnia".

--------------------------------------------------------------------------------

DZIESIĄTKA KINA: najlepsze filmy 2009 roku w KINO.LABie już od 5 lutego!
Jak co roku KINO.LAB i miesięcznik "KINO" zapraszają na przegląd "Dziesiątka KINA", na który złoży się dziesięć filmów starannie wybranych spośród wszystkich długometrażowych produkcji mających premiery w Polsce w 2009 roku. Selekcji corocznie dokonują recenzenci miesięcznika "KINO".
W programie przeglądu znalazły się dzieła nagradzane na licznych festiwalach - w tym uhonorowana w Cannes Złotą Palmą i nominowana do Oscara dla najlepszego filmu zagranicznego "Biała wstążka", a także "Walc z Baszirem" - który otrzymał m.in. Złoty Glob i Cezara dla najlepszego filmu zagranicznego, czy wreszcie "Bękarty wojny", nagrodzone m.in. Złotą Palmą w Cannes i nagrodą NSFC Amerykańskiego Stowarzyszania Krytyków Filmowych za drugoplanową kreację Pułkownika Hansa Landy w wykonaniu Christopha Waltza.

Program filmowy (wg kalendarza projekcji):
* Milczenie Lorny/ Silence de Lorna, reż. Jean-Pierre Dardenne, Belgia/ Francja 2008, 105'
* Walc z Baszirem/ Vals im Bashir, reż. Ari Folman, Francja/ Izrael 2008, 90'
* Vicky Cristina Barcelona, reż. Woody Allen, Hiszpania 2008, 96'
* Bękarty wojny/ Inglourious Basterds, reż. Quentin Tarantino, Francja/ Niemcy/ USA 2009, 153'
* Biała wstążka/ Weiße Band, reż. Michael Haneke, Austria/ Francja/ Niemcy/ Włochy 2009, 144'
* Dom zły, reż. Wojciech Smarzowski, Polska 2009, 106'
* Droga do szczęścia/ Revolutionary Road, reż. Sam Mendes, USA/ Wlk. Brytania 2008, 119'
* Tatarak, reż. Andrzej Wajda, Polska 2009, 85'
* Odgłosy robaków - zapiski mumii/ The Sound of Insects: Record of a Mummy, reż. Peter Liechti, Szwajcaria 2008, 88'
* Rewers, reż. Borys Lankosz, Polska 2009, 99'

--------------------------------------------------------------------------------

W naszym newsletterze z zapowiedziami na luty wkradł się błąd związany z terminem przeglądu Stare Kino Chińskie - właściwym terminem przeglądu jest: 25-28 lutego.
Za błąd przepraszamy i serdecznie zapraszamy do KINO.LABu w lutym!
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100127/870c0893/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 37376 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100127/870c0893/attachment-0004.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 9050 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100127/870c0893/attachment-0005.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 46761 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100127/870c0893/attachment-0006.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 86975 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100127/870c0893/attachment-0007.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB