[KINO.LAB] 4-9 lutego: Gorzkie mleko - 10 KINA - Pieknosc dnia

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Śro, 3 Lut 2010, 15:40:42 CET


MAGICZNY REALIZM: Claudia Llosa 
4 lutego, czwartek, godz. 20.30: Gorzkie mleko

DZIESIĄTKA KINA
najlepsze filmy 2009 roku wg recenzentów KINA
m.in. Milczesnie Lorny, Walc z Baszirem, Bękarty wojny
od 5 lutego

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: Luis Bunuel
9 lutego, wtorek, godz. 18.00: Piękność dnia

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl

Szczegółowy program projekcji i opisy filmów: www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

MAGICZNY REALIZM: Claudia Llosa 

4 lutego, czwartek, godz. 20.30: Gorzkie mleko
Claudia Llosa studiowała w Limie medioznawstwo, a pod koniec lat 90. przeniosła się do Madrytu. W latach 1998-2001 studiowała filmoznawstwo na madryckiej uczelni filmowej Escuela TAI, gdzie zdobyła dyplom ze scenariusza. Pod koniec studiów rozpoczęła pracę nad scenariuszem do filmu "Madeinusa", który zdobył nagrodę w kategorii "Najlepszy scenariusz niepublikowany" na festiwalu filmowym w Hawanie w 2003, a sam film powstał w roku 2006. 

GORZKIE MLEKO
Claudia Llosa opisuje swój film jako "symboliczną drogę od strachu do wolności". To opowieść o przebudzeniu, stopniowym odnajdywaniu własnej wartości. Bohaterką jest młoda indiańska dziewczyna, która przyjeżdża z prowincji do Limy. Film zanurzony jest w indiańskiej magii i andyjskich mitach. Wspaniałe zdjęcia, a przede wszystkim nasiąknięta emocjami muzyka i śpiew głównej bohaterki, czynią z filmu obraz pełen poetyki i liryzmu.
Film nominowany do tegorocznego Oscara w kategorii najlepszego filmu nieanglojęzycznego!

--------------------------------------------------------------------------------


DZIESIĄTKA KINA: najlepsze filmy 2009 roku wg recenzentów KINA
całość przeglądu: od 5 do 24 lutego

Jak co roku KINO.LAB i miesięcznik "KINO" zapraszają na przegląd "Dziesiątka KINA", na który złoży się dziesięć filmów starannie wybranych spośród wszystkich długometrażowych produkcji mających premiery w Polsce w 2009 roku. Selekcji corocznie dokonują recenzenci miesięcznika "KINO".
W programie przeglądu znalazły się dzieła nagradzane na licznych festiwalach - w tym uhonorowana w Cannes Złotą Palmą i nominowana do Oscara dla najlepszego filmu zagranicznego "Biała wstążka", a także "Walc z Baszirem" - który otrzymał m.in. Złoty Glob i Cezara dla najlepszego filmu zagranicznego, czy wreszcie "Bękarty wojny", nagrodzone m.in. Złotą Palmą w Cannes i nagrodą NSFC Amerykańskiego Stowarzyszania Krytyków Filmowych za drugoplanową kreację Pułkownika Hansa Landy w wykonaniu Christopha Waltza.

* Milczenie Lorny/ Silence de Lorna, reż. Jean-Pierre Dardenne, Belgia/ Francja 2008, 105'
5 lutego, piątek, 18:00 + 6 lutego, sobota, 16:00 + 10 lutego, środa, 18:00

* Walc z Baszirem/ Vals im Bashir, reż. Ari Folman, Francja/ Izrael 2008, 90'
5 lutego, piątek, 20:00 +  8 lutego, poniedziałek, 18:00

* Vicky Cristina Barcelona, reż. Woody Allen, Hiszpania 2008, 96'
6 lutego, sobota, 18:00 + 7 lutego, niedziela, 16:00

* Bękarty wojny/ Inglourious Basterds, reż. Quentin Tarantino, Francja/ Niemcy/ USA 2009, 153'
6 lutego, sobota, 20:00 + 7 lutego, niedziela, 18:00

* Biała wstążka/ Weiße Band, reż. Michael Haneke, Austria/ Francja/ Niemcy/ Włochy 2009, 144'
8 lutego, poniedziałek, 20:00 + 9 lutego, wtorek, 20:00 + 10 lutego, środa, 20:00 + 11 lutego, czwartek, 20:30

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: Luis Bunuel
Piękność dnia: 9 lutego, godz. 18:00
Adaptacja powieści znanego francuskiego pisarza Josepha Kessela, której akcja toczy się w latach 20. Bunuel postawnowił przenieść wydarzenia w czasy współczesne. Sceny z koszmarów i snów, które nawiedzają bohaterkę należą do najbardziej ekspresyjnych w twórczości hiszpańskiego mistrza.
Severine (Catherine Deneuve), młodą i piękną żonę wziętego lekarza, nawiedzają przerażające, sadomasochistyczne sny. Przyjaciel domu Henri Husson opowiada jej, że pewna kobieta ze śmietanki towarzyskiej odwiedza dom schadzek. Dokładniejszych informacji udziela jej przyjaciółka. Severine udaje się pod wskazany adres. I tu zaczyna się nieprawdopodobna historia, pełna tajemnic oraz przypadkowych i niebezpiecznych zdarzeń, gdzie bohaterowie wplątani w skomplikowane sytuacje stawiają wszystko na jedną kartę.

Luis Bunuel
Był człowiekiem wszechstronnie wykształconym. Oprócz reżyserii, studiował również religioznawstwo, zoologię, historię i rolnictwo. Podczas studiów na uniwersytecie w Madrycie poznał Salvadora Dalego, z którym blisko się zaprzyjaźnił. W 1925 wyjechał do Paryża, gdzie rozpoczął naukę na słynnej Academie du Cinema.
W 1928 r., dzięki pomocy finansowej swojej matki, reżyser zrealizował wspólnie z Salvadorem Dalim swój pierwszy film - "Pies andaluzyjski", który był jednocześnie manifestem kina surrealistycznego. Film wywołał wielkie emocje w całym kraju i tym samym zrealizował cel, jaki postawili przed sobą jego twórcy - zaszokował. 
W 1946 r. po zakończeniu wojny domowej przeniósł się do Meksyku, gdzie mieszkał do końca życia. W 1950 r. zrealizował tam głośny film "Los Olvidados", który ponownie przyniósł mu międzynarodową popularność. W ciągu kilku kolejnych lat Bunuel realizował filmy tylko w Meksyku i zdobywał coraz większą sławę.
W 1961 r. został zaproszony do Hiszpanii, gdzie nakręcił "Viridianę" - obraz będący krytyką hiszpańskiego katolicyzmu i faszyzmu. Film wywołał w ojczyźnie artysty olbrzymi skandal, ale przyniósł mu również Złota Palmę na festiwalu filmowym w Cannes. Od "Viridiany" zaczyna się hiszpańsko-francuski okres twórczości reżysera. Wtedy to powstają jego głośne obrazy takie jak "Anioł zagłady", "Dyskretny urok burżuazji", "Mroczny przedmiot pożądania", "Piękność dnia".
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100203/a4f70f25/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 37376 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100203/a4f70f25/attachment-0004.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 41911 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100203/a4f70f25/attachment-0005.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 86975 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100203/a4f70f25/attachment-0006.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 61031 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20100203/a4f70f25/attachment-0007.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB