[KINO.LAB] LISTOPAD: Jacques Demy - Cine en Construccion - Euroshorts - Wideoart ze Szewcji i Skandynawii

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Pon, 2 Lis 2009, 16:36:20 CET


FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY
wtorki 3, 10, 17 listopada, godz. 18.00

CINE EN CONSTRUCCIÓN / KINO W BUDOWIE
6-8 listopada, piątek-niedziela
niezależne długometrażowe filmy z Ameryki Łacińskiej

EUROSHORTS
13-15 listopada, piątek-niedziela

PROGRAM WIDEOARTU
19 listopada, czwartek, godz. 19.00: wideoart ze Szwecji
20 listopada, piątek, godz. 18.00: wideoart ze Skandynawii

FUTURE SHORTS EXTRA_05
25 listopada, środa, godz. 20.30

7 LAT MISTRZOWSKIEJ SZKOŁY ANDRZEJA WAJDY
26-29 listopada, czwartek-niedziela

EKRAN OTWARTY
30 listopada, poniedziałek, godz. 20.00

PONADTO:
Cichy chaos, reż. Antonio Luigi Grimaldi 
1-3 listopada, niedziela-wtorek
Odgłosy robaków - zapiski mumii, reż. Peter Liechti
7-12 listopada, sobota-czwartek

WOJCIECH JERZY HAS
Pożegnania: 5 listopada, godz. 20.30
Wspólny pokój: 18 listopada, godz. 20.30

PEDRO ALMODÓVAR
Przerwane objęcia: 20-23 listopada
Złe wychowanie: 21 i 22 listopada


--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl
www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY
wtorki 3, 10, 17 listopada, godz. 18.00

W ramach listopadowego Francuskiego Rendez-Vous pokażemy filmy Jacques'a Demy'ego, który - obok Godarda, Resnais'go czy Truffauta - jest uznawany za jednego z najistotniejszych reżyserów okresu rozkwitu francuskiej Nowej Fali. W swoich filmach, grając światłem, barwą i muzyką, stworzył magiczny świat, pełen bajkowych tematów i odniesień. 
Niechętny stylistykom współczesnych sobie reżyserów, uciekających w formalne eksperymenty lub angażujących się w tematy polityczne, pozostał wierny swojej romantycznej wizji świata rodem z dziecięcych fantazji, stylistyce bliskiej musicalom i złotej erze Hollywoodu. Kreacje w filmach Demy'ego wciąż zaskakują świeżością spojrzenia, delikatnym tonem wypowiedzi i niuansami ukrytymi między wierszami. 
Karierę reżyserską rozpoczął w 1960 roku od filmu "Lola", w którym główną rolę śpiewaczki kabaretowej zagrała Anouk Aimée. Film, określany przez samego reżysera jako "musical bez muzyki", był hołdem złożonym Maxowi Ophülsowi i jego ostatniemu w karierze dziełu "Lola Montes". Sam film i tytuł czerpały inspirację z "Błękitnego anioła", w którym postać wykreowana przez Marlenę Dietrich nazywała się Lola Lola. 
W kolejnych swoich filmach często odwoływał się do formy musicalu, dążąc do realizacji projektu filmu "całkowicie śpiewanego" bądź skupiając się na wybuchowej mieszance muzyki, koloru i poezji. Kolejne jego filmy, takie jak "Parasolki z Cherbourga" (Les Parapluies de Cherbourg) czy "Zatoka aniołów" (La Baie des Anges), cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem odbiorców i przychylnością krytyki, na stałe wpisując Jacques'a Demy'ego do grona najistotniejszych reżyserów tamtego okresu.

Repertuar przeglądu w listopadzie:
3 listopada, godz. 18.00: Panienki z Rochefort/ Les demoiselles de Rochefort, Francja 1967, 126'
10 listopada, godz. 18.00: Parasolki z Cherbourga/ Parapluies de Cherbourg, Francja 1964, 91'
17 listopada, godz. 18.00: Zatoka aniołów/ La baie des anges, Francja 1963, 79'

--------------------------------------------------------------------------------

CINE EN CONSTRUCCIÓN / KINO W BUDOWIE
6-8 listopada, piątek-niedziela

W tym roku już po raz siódmy w KINO.LABie w ramach projektu "Kino w budowie" zaprezentowane zostaną najlepsze niezależne długometrażowe produkcje latynoamerykańskie.
"Kino w budowie" powstało w 2002 roku dzięki współpracy Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w San Sebastián-Donostia oraz Instytutu Cervantesa, by wspierać niezależne kino w krajach Ameryki Łacińskiej, napotykające różnego typu trudności w fazie realizacji. 

Program filmowy: 
6 listopada, piątek, godz. 19.00: DIABELSKI PRZYLĄDEK/ LA PUNTA DEL DIABLO + spotkanie z reżyserem, reż. Marcelo Pavan; Argentyna/ Urugwaj/ Wenezuela 2006; 90' 
7 listopada, piątek, godz. 18.00: WŚCIEKŁOŚĆ/ RABIA, reż. Albertina Carri; Argentyna 2008; 83' 
7 listopada, piątek, godz. 19.30: CHYBIONA NARZECZONA/ UNA NOVIA ERRANTE, reż. Ana Katz; Argentyna 2007; 90' 
8 listopada, sobota, godz. 18.00: PAPIESKA TOALETA/ EL BANO DEL PAPA, reż. Enrique Fernández i César Charlone; Urugwaj/ Brazylia/ Francja 2007; 97' 
8 listopada, sobota, godz. 20.00: BŁĘKITNE POWIEKI/ PÁRPADOS AZULES, reż. Ernesto Contreras; Meksyk 2007; 98' 

Pełne opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

EUROSHORTS
13-15 listopada, piątek-niedziela

Europejski Festiwal Fabuły, Dokumentu i Reklamy EUROSHORTS 2009 organizowany przez Fundację Młodego Kina, jest jedynym w Europie festiwalem łączącym pokazy krótkich filmów oraz twórczej reklamy. Osiemnasta edycja rozpocznie się 13 listopada 2009 w Warszawie - w KINO.LABie w Zamku Ujazdowskim.
W KINO.LABie zobaczymy filmy zakwalifikowane do międzynarodowego konkursu: dokumenty, animacje, fabuły, filmy eksperymentalne.

--------------------------------------------------------------------------------

PROGRAM WIDEOARTU: Szwecja + ARCTic Lights - Skandynawia

WIDEOART ZE SZWECJI
19 listopada, czwartek, godz. 19.00
Szwecja postrzegana jest jako kraj, w którym różnice między statusem kobiet i mężczyzn zostały prawie całkowicie zniesione. To kraj, w którym kobieta ma możliwość realizacji zawodowej, nie zaniedbując jednak spełnienia na polu osobistym i rodzinnym. Efektem jest m.in. niezwykła aktywność kobiet we wszystkich dziedzinach życia, również sztuk wizualnych. Obecny stan rzeczy to skutek przemian, jakie przeszła Szwecja w ostatnich sześćdziesięciu latach. Dzisiejsza Szwecja to kulturalny tygiel, w którym łączą się różne wpływy, ale również rodzą się różnorodne problemy. 
Dobór artystek i ich filmów w pewnym stopniu oddaje ową złożoność tego kraju - więcej zdaje się je łączyć niż dzielić. Różnią się wiekiem, doświadczeniem, pochodzeniem i tematyką prac. Wspólnie jednak tworzą kolaż, który świetnie oddaje różnorodność, jaka kryje się pod hasłem "Szwecja".

Program:
Carin Ellberg i Katarin Cavallin: Elien, 1988, 10'
Maria Friberg: Confront me back, 1997, 3'30'' + No time to fall, 2001 i 2005 2'20'' + AM DC, 2002, 6'30''
Sofia Hultén: Fuck It Up and Start Again, 2001, fragment 7' + Grey Area, fragment 9'
Jessica Faiss: Desert, 2001, 5' + Oidaba 2004, fragmenty 20'
Petra Lindholm: No End, 2005, 4'50'' + Wish Away, 2008, 10'
Urlika Sparre: The Koran, 2003, fragmenty 9'30'' + I can't talk to everyone, 2006, 3'30''

ARCTic Lights - wideoart ze Skandynawii
20 listopada, piątek, godz. 18.00
Prezentacja twórczości czwórki nordyckich twórców (Jesper Just, Salla Tykkä, Johanna Billing, Liisa Lounila) wyrastających z tego samego kręgu kulturowego i urodzonych w tej samej dekadzie (lata 70.). Są to wybitni artyści, doceniani przez liczne prezentacje międzynarodowe (m.in. Biennale w Wenecji, w Stambule, Moskwie, Docmenta 12). 
Pokaz, połączony z krótkimi wykładami o twórczości artystów, będzie się koncentrował wokół rozważań nad męskością, partycypacją, przemijaniem, ale ważne będą także kwestie techniczne - rodzaj nośnika, subtelne korzystanie z popkultury, filmowe asocjacje i rola muzyki w filmach.

Pełny program pokazu: http://www.kinolab.art.pl/info.php?id=303

--------------------------------------------------------------------------------

FUTURE SHORTS EXTRA_05
25 listopada, środa, godz. 20.30

W listopadzie Future Shorts wraca z kolejną serią pokazów - program jak zwykle obfity będzie w perełki kina krótkometrażowego z całego świata. Tym razem zobaczycie między innymi dwa filmy, w których przeplatają się światy animacji i muzyki. "A Quoi Ca Sert Amour" to opowieść o pułapkach miłości rozegrana w rytm klasycznej piosenki z repertuaru Edith Piaf, wyreżyserowana przez niezwykle utalentowanego Louisa Clichy, współpracującego między innymi ze studiem Pixar. Z kolei "Jazzed" autorstwa Antona Setoli to historia Jacka, który podczas wyprawy do nocnego klubu poznaje piękną kobietę - ich animowane perypetie podążają za jazzującą ścieżką dźwiękową.
Tyle i jeszcze więcej w listopadzie zapewni Future Shorts! 
--------------------------------------------------------------------------------

7 LAT MISTRZOWSKIEJ SZKOŁY ANDRZEJA WAJDY
26-29 listopada, czwartek-niedziela

Z okazji siedmiolecia zapraszamy na siedem seansów z zestawem najlepszych i najczęściej nagradzanych filmów ze Szkoły Wajdy. 
Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy skończyła 7 lat. Łączy ona edukację z produkcją filmową - zarówno dokumentalną, jak i fabularną - aktywnie wspierając młodych, utalentowanych twórców. Działa według zasady "od pomysłu do realizacji": uczestnicy kursów kręcą swoje własne filmy. Oferuje opiekę artystyczną i produkcyjną na każdym etapie realizacji filmów, zapewnia optymalne warunki do twórczej pracy i kontakt z najważniejszymi postaciami światowego kina. Szkoła Wajdy działa też jako niezależna firma produkcyjna - realizuje filmy debiutantów i młodych profesjonalistów. Wyprodukowała ponad 40 filmów dokumentalnych oraz krótko- i średniometrażowych fabularnych, a także ponad 200 etiud, które były pokazywane na ponad 300 festiwalach i wielokrotnie nagradzane. Na Krakowskim Festiwalu Filmowym 2008 Szkoła otrzymała nagrodę dla Najlepszego Producenta Filmów Krótkometrażowych i Dokumentalnych.

--------------------------------------------------------------------------------

EKRAN OTWARTY
30 listopada, poniedziałek, godz. 20.00

Projekcje Ekranu Otwartego są efektem obserwacji sytuacji na polskiej scenie filmu nieprofesjonalnego: wielu twórców pozostaje znanych jedynie niewielkiemu gronu znajomych, ponieważ nie istnieje forum na którym mogliby prezentować swoje dokonania dopóki nie zostaną odkryci np. przez jury festiwalowe.
Ekran Otwarty daje możliwość prezentacji filmu na dużym ekranie i stanowi świetną okazję konfrontacji swojej pracy z widzami, nawiązania nowych kontaktów, wymiany poglądów i dyskusji. Z kolei dla profesjonalistów Ekran jest okazją do odkrycia nieznanych jeszcze zdolnych i ciekawych twórców.
Jeśli zrobiłeś/zrobiłaś film i chcesz skonfrontować wyniki swojej pracy z opiniami widzów, zgłoś się do nas: prokino w csw.art.pl 
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091102/f8d4ca3a/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 44542 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091102/f8d4ca3a/attachment-0007.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 67513 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091102/f8d4ca3a/attachment-0008.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 23155 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091102/f8d4ca3a/attachment-0009.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 9923 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091102/f8d4ca3a/attachment-0010.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 10991 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091102/f8d4ca3a/attachment-0011.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 54110 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091102/f8d4ca3a/attachment-0012.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 84057 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091102/f8d4ca3a/attachment-0013.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB