[KINO.LAB] 30.10-6.11: Cichy chaos - Jacques Demy - Wojciech Jerzy Has - Cine en Construccion

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Wto, 27 Paź 2009, 16:58:42 CET


CICHY CHAOS, reż. Antonio Luigi Grimaldi
30 października, pątek, g. 20.00 + 31 października, sobota, g. 19.00
1 listopada, niedziela, g. 19:00 + 2 listopada, poniedziałek, g. 18:00
3 listopada, wtorek, g. 20:30

NORMAN LETO: filmy animowane
30 października, pątek, godz. 18.00

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY 
3 listopada, wtorek, godz. 18.00: Panienki z Rochefort

Wojciech Jerzy Has: POŻEGNANIA
5 listopada, czwartek, godz. 20.30

CINE EN CONSTRUCCIÓN / KINO W BUDOWIE
niezależne latynoamerykańskie filmy długometrażowe
od piątku 6 listopada

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl
www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

CICHY CHAOS, reż. Antonio Luigi Grimaldi
30 października, pątek, g. 20.00 + 31 października, sobota, g. 19.00
1 listopada, niedziela, g. 19:00 + 2 listopada, poniedziałek, g. 18:00 + 3 listopada, wtorek, g. 20:30

Pietro, producent filmowy, ratuje przed utonięciem kobietę. Po powrocie do domu dowiaduje się, że jego żona umarła. Zostaje jedynym opiekunem 10-letniej córeczki Claudii. Mężczyzna musi przystosować się do całkiem nowej sytuacji i nauczyć najprostszych, codziennych czynności. Wycofuje się z szaleńczego pędu, który towarzyszył mu w pracy, zaczyna szukać siebie, a przede wszystkim całe dnie spędza w parku obok szkoły córki. Z tego miejsca obserwuje świat i ludzi, a także oczekuje nadejścia bólu po stracie bliskiej osoby.

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JACQUES DEMY
Panienki z Rochefort/ Les demoiselles de Rochefort, Francja 1967

3 listopada, wtorek, godz. 18.00

Znakomita muzyka, oszałamiające widowisko, romansowa fabuła i wielkie nazwiska francuskiego kina: Catherine Deneuve, jej siostra Françoise Dorléac, Jacques Demy, Agnes Varda i geniusz filmowych przebojów, Michele Legrand. Po eksperymentach z musicalem, których największym sukcesem były składające się wyłącznie ze śpiewanych dialogów "Parasolki z Cherbourga", Demy postanowił skrzyżować francuską komedię z musicalem w amerykańskim stylu.
Tak powstały "Panienki z Rochefort", których fabuła ma drugorzędne znaczenie wobec atmosfery żywiołowej muzyki, czerpiącej z poetyckich piosenek, big-bandowego brzmienia czy nowoczesnego jazzu.
Film nominowany do Oscara w kategorii Najlepsza Muzyka. 

JACQUES DEMY
Obok Godarda, Resnais'go czy Truffauta, jeden z najistotniejszych reżyserów okresu rozkwitu francuskiej Nowej Fali. W swoich filmach, grając światłem, barwą i muzyką, stworzył magiczny świat, pełen bajkowych tematów i odniesień. 
Niechętny stylistykom współczesnych sobie reżyserów, uciekających w formalne eksperymenty lub angażujących się w tematy polityczne, pozostał wierny swojej romantycznej wizji świata rodem z dziecięcych fantazji, stylistyce bliskiej musicalom i złotej erze Hollywoodu. Kreacje w filmach Demy'ego wciąż zaskakują świeżością spojrzenia, delikatnym tonem wypowiedzi i niuansami ukrytymi między wierszami. 
Karierę reżyserską rozpoczął w 1960 roku od filmu "Lola", w którym główną rolę śpiewaczki kabaretowej zagrała Anouk Aimée. Film, określany przez samego reżysera jako "musical bez muzyki", był hołdem złożonym Maxowi Ophülsowi i jego ostatniemu w karierze dziełu "Lola Montes". Sam film i tytuł czerpały inspirację z "Błękitnego anioła", w którym postać wykreowana przez Marlenę Dietrich nazywała się Lola Lola. 
W 1962 roku Demy ożenił się z reżyserką Agnes Varda, związaną z grupą artystyczną "Lewy brzeg", skupiającą reżyserów mieszkających w lewobrzeżnym Paryżu i mających lewicujące poglądy polityczne. Wzmocniło to jego powiązania z takimi reżyserami jak Marker, Resnais, Robbe-Grillet. 
W kolejnych swoich filmach często odwoływał się do formy musicalu, dążąc do realizacji projektu filmu "całkowicie śpiewanego" bądź skupiając się na wybuchowej mieszance muzyki, koloru i poezji. Kolejne jego filmy, takie jak "Parasolki z Cherbourga" (Les Parapluies de Cherbourg) czy "Zatoka aniołów" (La Baie des Anges), cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem odbiorców i przychylnością krytyki, na stałe wpisując Jacques'a Demy'ego do grona najistotniejszych reżyserów tamtego okresu.
Szczegółowy repertuar: http://www.kinolab.art.pl 

--------------------------------------------------------------------------------

POŻEGNANIA, reż. Wojciech Jerzy Has, Polska 1958
5 listopada, czwartek, godz. 20.30

Ekranizacja powieści Stanisława Dygata. Akcja rozpoczyna się latem 1939 roku - pochodzący z bogatej, konserwatywnej rodziny Paweł nawiązuje znajomość z Lidką, fordanserką z nocnego klubu. Niespełniony romans dwojga młodych przerywa zdecydowana interwencja obawiającego się skandalu ojca Pawła, a następnie wybuch wojny. Młodzi spotykają się ponownie pod koniec wojny, kiedy to Paweł zostaje zwolniony z obozu koncentracyjnego, a Lidka powraca w dawne strony jako żona hrabiego Mirka, kuzyna Pawła.

--------------------------------------------------------------------------------

CINE EN CONSTRUCCIÓN / KINO W BUDOWIE
6-8 listopada, piątek - niedziela
W tym roku już po raz siódmy w KINO.LABie w ramach projektu "Kino w budowie" zaprezentowane zostaną najlepsze niezależne długometrażowe produkcje latynoamerykańskie. "Kino w budowie" powstało w 2002 roku dzięki współpracy Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w San Sebastián-Donostia oraz Instytutu Cervantesa, by wspierać niezależne kino w krajach Ameryki Łacińskiej, napotykające różnego typu trudności w fazie realizacji. 
W tym roku w KINO.LABie przegląd otworzy projekcja filmu "Diabelski przylądek" w reżyserii Marcelo Pavana (w piątek 6 listopada o godz. 19.00). Po filmie zapraszamy na spotkanie z reżyserem. 

Pełny repertuar i opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091027/b5c98d70/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 16516 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091027/b5c98d70/attachment-0005.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 60885 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091027/b5c98d70/attachment-0006.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 69013 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091027/b5c98d70/attachment-0007.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 9456 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091027/b5c98d70/attachment-0008.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 65163 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20091027/b5c98d70/attachment-0009.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB