[KINO.LAB] SIERPIEN: Gorace KINO.LATO - Future Shorts - klasyka: Charlie Chaplin, Jean Cocteau, Fritz Lang, Billy Wilder, Orson Welles

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Pią, 24 Lip 2009, 15:52:15 CEST


GORĄCE KINO.LATO
każdy weekend sierpnia na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego
początek seansów: godz. 21.30, początek koncertów: godz. 20.00

KLASYCZNE FILMY NIEMIECKIE Z LAT 20. I 30.
1-17 sierpnia: Gabinet doktora Caligari, Metropolis, Błękitny Anioł

CHARLIE CHAPLIN: brzdąc, włóczęga, dyktator
3-9 sierpnia: Brzdąc, Dyktator, Gorączka złota

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JEAN COCTEAU
ORFEUSZ: 4 i 18 sierpnia (wtorki), godz. 19.00
PIĘKNA I BESTIA: 11 i 25 sierpnia (wtorki), godz. 19.00

FUTURE SHORTS EXTRA_03
20 sierpnia, czwartek, godz. 18.00

OBYWATEL KANE
16-22 sierpnia, niedziela-sobota

PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO
23-28 sierpnia, niedziela-piątek

LAMPART
29-31 sierpnia, sobota-poniedziałek

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl
www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

1-30 sieprnia (każdy weekend sierpnia): GORĄCE KINO.LATO

Gorące KINO.LATO to siódma edycja odbywającego się każdego lata na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego festiwalu KINO.LATO. Program składa się z pokazów filmowych i koncertów, a kolejne odcinki festiwalu mają miejsce w każdy weekend lipca i sierpnia. 
Co roku temat festiwalu koncentrował się wokół poszczególnych gatunków filmowych takich jak: kino fantastyczno-naukowe, western i film drogi. Tym razem jednak tematem przewodnim festiwalu jest nie gatunek, ale motyw upału, gorąca, czyli tego, co z latem i wakacjami kojarzy się najbardziej. Stąd nazwa tegorocznego festiwalu - Gorące KINO.LATO.
W naszej gorącej jak w piekle podróży udamy się zarówno w świat magii, zbrodni i niepohamowanych namiętności, uwikłania w politykę w gorącym klimacie Afryki i Ameryki Południowej, będziemy towarzyszyć bohaterom w ich ucieczce od konwenansów, od społeczeństwa w upał i suszę pustyni. Niejednokrotnie poczujemy smak swobody, radości i wolności towarzyszącej letniej przygodzie. Otulą nas opary absurdu, którymi trudno oddychać w parny, duszny, wakacyjny dzień. Czeka nas lato pełne miłości, podsycające ciekawość i wyobraźnię. Lato, które nie tylko wyzwala seksualne sny i marzenia, ale także prowadzi do konfrontacji z samym sobą - czy to w "zimnej" Austrii czy w tropikalnym klimacie Indii i Indochin.
W sierpniowym repertuarze znalazły się filmy takie jak: "Bagdad Cafe", "Dzikie żądze/ Blisfully Yours", "El Topo", "Przyjeżdża orkiestra". 
Ponadto koncerty: ParisTetris (1.08) oraz Nosowska (27.08).

Szczegółowy repertuar i opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl 

--------------------------------------------------------------------------------

1-17 sierpnia: KLASYCZNE FILMY NIEMIECKIE Z LAT 20. I 30.
W sierpniowym repertuarze KINO.LABu znalazły się klasyczne filmy niemieckie z okresu międzywojennego: "Gabinet doktora Caligari" Roberta Wiene (1920), "Metropolis" Fritza Langa (1927) i "Błękitny anioł" Josefa von Sternberga (1930).

Szczegółowy repertuar i opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl 

--------------------------------------------------------------------------------

3-9 sierpnia: CHARLIE CHAPLIN - brzdąc, włóczęga, dyktator
Na początku sierpnia przypomnimy filmy, w których Charlie Chaplin stworzył dwie ważne postacie w historii kina - włóczęgi w meloniku, w przykrótkim fraku i za dużych o kilka rozmiarów butach oraz żydowskiego fryzjera bliźniaczo podobnego do okrutnego dyktatora: "Brzdąc", "Dyktator", "Gorączka złota".

Szczegółowy repertuar i opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl 

--------------------------------------------------------------------------------

4-25 sierpnia: Francuskie Rendez-Vous: JEAN COCTEAU

W ramach wtorkowego cyklu Francuskie Rendez-Vous w sierpniu w KINO.LABie zaprezentujemy filmy jednego z największych indywidualistów kina francuskiego - Jeana Cocteau. Cechowała go niezwykła wszechstronność: był poetą, prozaikiem, autorem sztuk teatralnych, librett operowych, baletowych, scenariuszy filmowych, reżyserem, malarzem, rysownikiem, rzeźbiarzem. Czerpał z surrealizmu, kubizmu, psychoanalizy. Do grona jego przyjaciół i współpracowników zaliczali się m.in. Pablo Picasso, Erik Satie, Marcel Proust, Colette, Sergiej Diagilew. Uznawany za jednego z najbardziej wpływowych artystów XX wieku.

ORFEUSZ: 4 i 18 sierpnia (wtorki), godz. 19.00
Film jest uwspółcześnioną, autorską wersją greckiego mitu, opartą na wcześniejszej sztuce reżysera. Orfeusz jest tu wziętym francuskim poetą, który spotyka na swej drodze Śmierć w postaci wytwornej, tajemniczej Księżniczki. Zafascynowany nią, zaniedbuje swą kochającą i wierną żonę, Eurydykę. 

PIĘKNA I BESTIA: 11 i 25 sierpnia (wtorki), godz. 19.00
Zubożały magnat mieszka w swojej wiejskiej posiadłości z synem Ludovicem i trzema córkami - Félicią, Adélaidą i Bellą. Félicia i Adélaida poniżają najmłodszą Bellę, wykorzystując ją jako swoją służącą. Pewnego dnia wracając z podróży ojciec gubi się w lesie i dociera do dziwnego zamku. Kiedy zrywa różę dla Belli, pojawia się właściciel - pół-człowiek pół-bestia - posiadający magiczną moc. Obiecuje darować mu życie pod warunkiem podarowania mu jednej z jego córek.

--------------------------------------------------------------------------------

20 sierpnia, czwartek, godz. 18.00: FUTURE SHORTS EXTRA_03

Future Shorts Extra 3 to wakacyjny, gorący zestaw filmów krótkometrażowych i wideoklipów, w którym niczym w rozżarzonym tyglu mieszają się języki i narody. Będzie to taneczny spacer ulicami Hollywood w teledysku grupy The Presets oraz oscarowa przejażdżka tramwajem w "Schwarzfahrer" Pepe Danquarta. Pokażemy razem z Marcelem Sawickim na czym polega samotność japońskiego kucharza szybkich zamówień w sercu Los Angeles - miasta uosabiającego coraz bardziej zmniejszający się świat. Kolejne punkty programu obejmą wizytę u posiadacza największej kolekcji płytowej w "The Archive" (reż. Sean Dunne) oraz spotkanie ze złowieszczo uśmiechniętym Zaczarowanym Ołówkiem, który potrafi sprawić, że marzenia stają się rzeczywistością.
Czasem jednak marzenie zamienia się w koszmar, o czym przekona was "Pencil Face" Christiana Simmonsa. Będzie można też zobaczyć, jak wirtualna rzeczywistość skraca dystans między Rumunią a USA w filmie Constantina Popescu "The Yellow Smiley Face". Na zakończenie zaś - wielogłos mieszkańców miasta możliwości - Nowego Jorku.
Będzie gorąco!

--------------------------------------------------------------------------------

16-22 sierpnia: OBYWATEL KANE
reż. Orson Welles, USA 1941, 119'
Kiedy 76-letni Charles Foster Kane, magnat prasowy, na łożu śmierci wypowiada jedno jedyne słowo - "różyczka" wszyscy zgromadzeni w ogromnym zamku Kane'a Xanadu, popadają w konsternację nie mogąc znaleźć powiązania między "różyczką" a życiem Kane'a. Nawet przeprowadzona przez grupę dziennikarzy wnikliwa analiza kronik filmowych nie daje odpowiedzi na pytanie, co mogłaby oznaczać to enigmatyczne sformułowanie.
Jeden z reporterów postanawia na własną rękę rozszyfrować zagadkę. Najpierw poznaje szczegóły nieszczęśliwego dzieciństwa Kane'a, potem przeprowadza wywiady z czterema najważniejszymi postaciami z jego życia. Problem jednak w tym, że żadna z nich nie potrafi wyjaśnić znaczenia "różyczki", a rozwiązanie tej intrygującej kwestii staje się coraz bardziej nieosiągalne. 
"Obywatel Kane" Wellesa został uznany za jedno z najbardziej przełomowych dzieł w historii kina. Otrzymał 9 nominacji do Oscara, m.in. za najlepszy film roku oraz reżyserię. 

--------------------------------------------------------------------------------

23-28 sierpnia: PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO
reż. Billy Wilder; USA 1959; 130'
Dwóch muzyków - Joe (Tony Curtis) i Jerry (Jack Lemmon) - zostaje bez pracy, a na domiar złego stają się świadkami porachunków gangsterskich.
Ścigani przez mafię decydują się na wyjazd wraz z żeńską orkiestrą. Pomysł wydaje się doskonały, pozostaje tylko przebrać się za panie i przybrać odpowiednie imiona. Tak Josephine i Daphne podpisują kontrakt z orkiestrą i wyjeżdżają na Florydę - byle dalej od "karzącej ręki" cosa nostra. Obaj mężczyźni prezentują się doskonale w kobiecych wcieleniach. Jerry staje się obiektem miłosnych westchnień pewnego podstarzałego milionera (Joe E. Brown). Joe natomiast przepada z kretesem - zakochany w niepodejrzewającej niczego najpiękniejszej dziewczynie w orkiestrze (Marilyn Monroe). 
Ta rewelacyjna - jedna z najlepszych w historii kina - komedia niesie wiele uroku i doskonałego humoru. Film uzyskał 6 nominacji do Oscara w 1959 roku: za reżyserię, produkcję, scenariusz, zdjęcia, kostiumy oraz Jack Lemmon za najlepszą rolę męską. 

--------------------------------------------------------------------------------

29-31 sierpnia: LAMPART
reż. Luchino Visconti; Francja/ Włochy 1963; 205'
Ekranizacja powieści Giuseppe Tomasi Di Lampedusy. Akcja rozgrywa się około 1860 roku na Sycylii, w czasie narastających niepokojów społecznych, powstania Garibaldiego i zmierzchu arystokracji. Sycylijski książę zdaje sobie sprawę, że musi zaakceptować nadchodzące zmiany. Zgadza się na ślub bratanka z córką zamożnego mieszczanina. Wielki bal jest kwintesencją nadchodzących czasów. 

--------------------------------------------------------------------------------

Bilety na filmy w cenie 10-12 zł. 
Koncerty w ramach Gorącego KINO.LATA: ParisTetris: 20-25 zł, Nosowska: 35-40 zł.

--------------------------------------------------------------------------------
Festiwal Gorące KINO.LATO zrealizowano dzięki wsparciu Urzędu Miasta St. Warszawy i Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, we współpracy z Fundacją Sztuka i Współczesność, Ambasadą Francji, Czeskim Centrum. 
Sponsor Strategiczny: Aster.
Partnerzy: MediaOne, Citymedia, RedBull. 
Patron techniczny: Webtel.
Patroni medialni: Aktivist, Artinfo, Exclusiv, Elle, Filmweb.pl, Gazeta Wyborcza, Gentleman, Interia.pl, Radio Kampus, KINO, Komputer Świat, Move Out, Pino TV, Sztuka.pl, Świat Obrazu, Warexpo, Warsaw Insider, TVN Warszawa.
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090724/bd924952/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 33924 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090724/bd924952/attachment-0007.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 26313 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090724/bd924952/attachment-0008.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 50793 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090724/bd924952/attachment-0009.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 58907 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090724/bd924952/attachment-0010.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 16505 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090724/bd924952/attachment-0011.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 68815 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090724/bd924952/attachment-0012.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 86201 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090724/bd924952/attachment-0013.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB