[KINO.LAB] 30 lipca - 6 sierpnia: KINO.LATO - ParisTetris - Woody Allen - Charlie Chaplin - niemiecka klasyka

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Czw, 30 Lip 2009, 15:47:54 CEST


GORĄCE KINO.LATO na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego
30 lipca, czwartek: Posłaniec, reż. Joseph Losey
31 lipca, piątek: Absolwent, reż. Mike Nichols
2 sierpnia, niedziela: Starcy na chmielu, reż. Ladislav Rychman
              początek seansów w lipcu: godz. 22.00 (po zmroku)
1 sierpnia, sobota: ParisTetris - koncert, początek o godz. 20.00

Na koniec lipca: WOODY ALLEN 
Zagraj to jeszcze raz, Sam: 30 lipca, czwartek, godz. 20.00
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o seksie... : 31 lipca, piątek, g. 20.00

KLASYCZNE FILMY NIEMIECKIE Z LAT 20. i 30.  
Gabinet doktora Caligari: 1 sierpnia, sobota, godz. 18.00 +
2 sierpnia, niedziela + 3 sierpnia, poniedziałek + 5 sierpnia, środa
+ 6 sierpnia, czwartek, godz. 19:00

CHARLIE CHAPLIN: brzdąc, włóczęga, dyktator
Brzdąc: 3 sierpnia, poniedziałek, godz. 20:30 + 5 sierpnia, środa, godz. 20:30

Francuskie Rendez-Vous: JEAN COCTEAU 
4 sierpnia, wtorek, godz. 19.00: Orfeusz 

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl
www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

GORĄCE KINO.LATO na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego / początek seansów: godz. 22.00 
30 lipca, czwartek: Posłaniec, reż. Joseph Losey
31 lipca, piątek: Absolwent, reż. Mike Nichols
2 sierpnia, niedziela: Starcy na chmielu, reż. Ladislav Rychman
  
30 lipca, czwartek: Posłaniec/ The Go-Between, reż. Joseph Losey, Wielka Brytania 1971
Mistrzowski film Loseya to pozycja obowiązkowa. Kto nie widział, marsz do kina! Dwunastoletni Leo zostaje zaproszony przez szkolnego kolegę do wiejskiej posiadłości, gdzie wakacje spędza jego rodzina. W skwarze lipcowego słońca, bohaterowie pocą się w eleganckich, zapiętych pod samą szyję kołnierzykach, oddając się typowym dla arystokracji rozrywkom i pasjonującemu studiowaniu termometru. Zauroczony urodą starszej córki właścicieli domu Leo daje się wykorzystać jako posłaniec pomiędzy wymieniającymi listy kochankami. Nie byłoby w tym nic strasznego, gdyby Miriam nie była zaręczona z odpowiednim dla jej statusu społecznego mężczyzną i gdyby mezalians nie niósł z sobą nieuchronnej rodzinnej katastrofy. 

31 lipca, piątek: Absolwent/ The Graduate, reż. Mike Nichols, USA 1967
Świeżo upieczony absolwent college'u wraca do słonecznej Kalifornii, gdzie na typowym amerykańskim przedmieściu, w białym domu z basenem i idealnie przystrzyżonym trawnikiem mieszkają jego rodzice. Daje się uwieźć sfrustrowanej sąsiadce w średnim wieku, pani Robinson - tej właśnie Pani Robinson, o której śpiewają Simon&Garfunkel. Krótki i burzliwy romans wyzwala chłopaka z kompleksów i ograniczeń narzucanych przez obyczajowość, która już wkrótce i tak odejdzie do lamusa: film zapowiada nowe czasy nie tylko w kinie, ale w amerykańskiej rzeczywistości w ogóle. Sam reżyser został obwołany "reżyserem jutra" a rola Bena otworzyła Dustinowi Hoffmanowi drzwi do kariery. Kolejna pozycja obowiązkowa. 

2 sierpnia, niedziela: Starcy na chmielu/ Starci na chmelu, reż. Ladislav Rychman, Czechosłowacja 1964
Opowieść o młodości i gorącej miłości, rozgrywająca się na upalnej plantacji chmielu. Licealista Filip zakochuje się w koleżance Hance. Zaprasza dziewczynę do swojego pokoiku na poddaszu. Donos zazdrosnego Honzy powoduje jednak, że Filip zostaje wyrzucony. Hanka odchodzi z nim a od Honzy cała klasa odwraca się plecami. "Starcy na chmielu" to pierwszy czeski musical, bez którego nie byłoby "Tańcząc w ciemnościach" von Triera.

1 sierpnia, sobota: ParisTetris - koncert, początek o godz. 20.00
Projekt powstał w roku 2008, a właściwie w drugiej jego połowie: Candelaria Saenz Valiente, Marcin Masecki i Macio Moretti zebrali się i najzwyczajniej w świecie nagrali płytę. Na płycie, oprócz nich samych, gościnnie pojawiają się przeróżni wspaniali instrumentaliści m.in.: Kuba Kossak na fagocie, Bartek Magneto na gitarze, DJ Lenar na patefonach czy też odpowiedzialny za oprawę graficzną płyty oraz mrożące krew w żyłach logo zespołu Kuba Jezierski na trąbce.

Gorące KINO.LATO to siódma edycja odbywającego się każdego lata na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego festiwalu KINO.LATO. Program składa się z pokazów filmowych i koncertów, a kolejne odcinki festiwalu mają miejsce w każdy weekend lipca i sierpnia. 
Co roku temat festiwalu koncentrował się wokół poszczególnych gatunków filmowych takich jak: kino fantastyczno-naukowe, western i film drogi. Tym razem jednak tematem przewodnim festiwalu jest nie gatunek, ale motyw upału, gorąca, czyli tego, co z latem i wakacjami kojarzy się najbardziej. Stąd nazwa tegorocznego festiwalu - Gorące KINO.LATO.
W naszej gorącej jak w piekle podróży udamy się zarówno w świat magii, zbrodni i niepohamowanych namiętności, uwikłania w politykę w gorącym klimacie Afryki i Ameryki Południowej, będziemy towarzyszyć bohaterom w ich ucieczce od konwenansów, od społeczeństwa w upał i suszę pustyni. Niejednokrotnie poczujemy smak swobody, radości i wolności towarzyszącej letniej przygodzie. Otulą nas opary absurdu, którymi trudno oddychać w parny, duszny, wakacyjny dzień. Czeka nas lato pełne miłości, podsycające ciekawość i wyobraźnię. Lato, które nie tylko wyzwala seksualne sny i marzenia, ale także prowadzi do konfrontacji z samym sobą - czy to w "zimnej" Austrii czy w tropikalnym klimacie Indii i Indochin.
Pełny repertuar i opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

Na koniec lipca: WOODY ALLEN 
Zagraj to jeszcze raz, Sam: 30 lipca, czwartek, godz. 20.00
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o seksie, ale zawsze baliście się zapytać: 31 lipca, piątek, g. 20.00

W ostatnim tygodniu lipca przypomnimy kilka starszych filmów Woody'ego Allena - reżysera uznawanego za jedną z największych indywidualności współczesnego kina autorskiego.
Karierę artystyczną rozpoczął w latach 50. od pisania tekstów dla programu "Your Show of Shows" i dla takich gwiazd jak Ed Sullivan, Sid Caesar, Art Carney. Wtedy to narodził się jego pseudonim artystyczny - Woody Allen. 
Od 1960 występował z własnym show na żywo. Również w tym roku odbył się jego pierwszy występ na scenie Blue Angel na Manhattanie. Allen zyskał rozgłos poprzez występy w wielu programach telewizyjnych m.in. The Tonight Show. Jego dowcipy były tak popularne, że do końca dekady wydał trzy płyty z ich nagraniami. 
Na dużym ekranie zadebiutował w 1965 r. filmem "Co słychać koteczku?" - jako aktor i scenarzysta. Był to wstęp do późniejszego, ekranowego wcielenia Allena - sympatycznego, pełnego kompleksów, fobii i lęków nowojorskiego intelektualisty, którego działania nieustannie mijają się z intencjami, a sukcesy zawdzięcza jedynie przedziwnym zbiegom okoliczności.

Szczegółowe opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

KLASYCZNE FILMY NIEMIECKIE Z LAT 20. i 30.   
W sierpniowym repertuarze KINO.LABu znalazły się klasyczne filmy niemieckie z okresu międzywojennego: "Gabinet doktora Caligari" Roberta Wiene (1920), "Metropolis" Fritza Langa (1927) i "Błękitny anioł" Josefa von Sternberga (1930). Przegląd trwa od 1 do 17 sierpnia.

Gabinet doktora Caligari/ Kabinett des Doktor Caligari, reż. Robert Wiene, Niemcy 1920, 71'
1 sierpnia, sobota, godz. 18.00
2 sierpnia, niedziela + 3 sierpnia, poniedziałek + 5 sierpnia, środa + 6 sierpnia, czwartek, godz. 19:00
Robert Wiene dzięki swemu debiutanckiemu filmowi wszedł do historii kina jako twórca sztandarowego dzieła filmowego ekspresjonizmu niemieckiego - kierunku, który zaowocował wieloma wspaniałymi filmami o nieprzemijających walorach wizualnych. 
"Gabinet doktora Caligari" to historia szalonego zbrodniarza, tytułowego dr Caligari, który zmusza swego pacjenta - somnambulika do popełniania drastycznych mordów. Rozgrywa się na tle sztucznych, wymyślnych, całkowicie odrealnionych dekoracji, mających - w zamierzeniach autorów - obrazować zwichniętą psychikę bohaterów. Pierwotna wymowa filmu została złagodzona ujęciem opowieści w swego rodzaju cudzysłów narracyjny - w finale okazuje się bowiem, że fabuła jest wymysłem chorej fantazji pacjenta szpitala psychiatrycznego. 

Pełny repertuar i opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl
 
--------------------------------------------------------------------------------

CHARLIE CHAPLIN: brzdąc, włóczęga, dyktator
W sierpniu (3-9.08) przypomnimy filmy, w których Charlie Chaplin stworzył dwie ważne postacie w historii kina - włóczęgi w meloniku, w przykrótkim fraku i za dużych o kilka rozmiarów butach oraz żydowskiego fryzjera bliźniaczo podobnego do okrutnego dyktatora: "Brzdąc", "Gorączka złota", "Dyktator". "Brzdąc" będzie pierwszym filmem pokazywanym w ramach tego przeglądu.

Brzdąc/ The Kid, reż. Chales Chaplin, USA 1921, 126'
3 sierpnia, poniedziałek, godz. 20:30 + 5 sierpnia, środa, godz. 20:30
Wędrowny szklarz znajduje na ulicy porzucone niemowlę i przygarnia chłopca, co diametralnie zmienia jego życie. Przez pięć lat tworzą zgrany duet, a chłopiec mały przejmuje wiele nawyków swojego opiekuna. Sprawę komplikuje pojawienie się kobiety podającej się za matkę porzuconego chłopca. "Brzdąc" zachowuje charakterystyczne dla filmów Chaplina przemieszanie komedii z tragedią, optymizmu z gorzką refleksją o rzeczywistości. 
Pełny repertuar i opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JEAN COCTEAU 
4 sierpnia, wtorek, godz. 19.00: ORFEUSZ/ Orphee, Francja 1950, 112'
Film jest uwspółcześnioną, autorską wersją greckiego mitu, opartą na wcześniejszej sztuce reżysera. Orfeusz jest tu wziętym francuskim poetą, który spotyka na swej drodze Śmierć w postaci wytwornej, tajemniczej Księżniczki. Zafascynowany nią, zaniedbuje swą kochającą i wierną żonę, Eurydykę. Zderzenie współczesnych rekwizytów z mitem o greckim bohaterze nadaje filmowi tajemniczy, poetycki klimat. Orfeusz jest jednym z najlepszych przykładów wykorzystania techniki filmowej do przełożenia na język obrazów świata wyobraźni, jest kolejną wypowiedzią Cocteau na temat osobistych przeżyć i własnego przeznaczenia jako artysty. 

JEAN COCTEAU
Cechowała go niezwykła wszechstronność: był poetą, prozaikiem, autorem sztuk teatralnych, librett operowych, baletowych, scenariuszy filmowych, reżyserem, malarzem, rysownikiem, rzeźbiarzem. Czerpał z surrealizmu, kubizmu, psychoanalizy. Do grona jego przyjaciół i współpracowników zaliczali się m.in. Pablo Picasso, Erik Satie, Marcel Proust, Colette, Sergiej Diagilew. Uznawany za jednego z najbardziej wpływowych artystów XX wieku.

--------------------------------------------------------------------------------

Bilety na filmy w cenie 10-12 zł. Koncert ParisTetris: 25 zł.

--------------------------------------------------------------------------------
Festiwal Gorące KINO.LATO zrealizowano dzięki wsparciu Urzędu Miasta St. Warszawy i Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, we współpracy z Fundacją Sztuka i Współczesność, Ambasadą Francji, Czeskim Centrum. 
Sponsor Strategiczny: Aster.
Partnerzy: MediaOne, Citymedia, RedBull. 
Patron techniczny: Webtel.
Patroni medialni: Aktivist, Artinfo, Exclusiv, Elle, Filmweb.pl, Gazeta Wyborcza, Gentleman, Interia.pl, Radio Kampus, KINO, Komputer Świat, Move Out, Pino TV, Sztuka.pl, Świat Obrazu, Warexpo, Warsaw Insider, TVN Warszawa.
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090730/0cdca6b4/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 33924 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090730/0cdca6b4/attachment-0007.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 56336 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090730/0cdca6b4/attachment-0008.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 41799 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090730/0cdca6b4/attachment-0009.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 108840 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090730/0cdca6b4/attachment-0010.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 36029 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090730/0cdca6b4/attachment-0011.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 50793 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090730/0cdca6b4/attachment-0012.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 16249 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090730/0cdca6b4/attachment-0013.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB