[KINO.LAB] 23-30 lipca: KINO.LATO - Lars von Trier - Woody Allen - Jean Cocteau

KINO.LAB snieg w csw.art.pl
Śro, 22 Lip 2009, 14:38:50 CEST


GORĄCE KINO.LATO na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego
23 lipca, czwartek: Zawód reporter, reż. Michelangelo Antonioni
24 lipca, piątek: Wierny ogrodnik, reż. Fernando Meirelles
25 lipca, sobota: Miasto Boga, reż. Fernando Meirelles
26 lipca, niedziela: Spaleni słońcem, reż. Nikita Michałkow
              początek seansów w lipcu: godz. 22.00 (po zmroku)

LARS VON TRIER: między Królestwem a Antychrystem
Idioci: 23 lipca, czwartek, godz. 19.00
Dogville: 24 lipca, piątek, godz. 18.00 + 25 lipca, sobota, godz. 19.00
Królestwo: 26 lipca, niedziela, godz. 13.00
Pięć nieczystych zagrań: 26 lipca, niedziela, godz. 19.00
Antychryst: 27 lipca, poniedziałek, godz. 21.00 + 28 lipca, wtorek, godz. 19.00

Na koniec lipca: WOODY ALLEN 
Jak się masz koteczku: 27 lipca, poniedziałek, godz. 19.00
Bananowy czubek: 29 lipca, środa, godz. 19.00
Zagraj to jeszcze raz, Sam: 30 lipca, czwartek, godz. 20.00
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o seksie... : 31 lipca, piątek, g. 20.00

WYBRANIEC, reż. Nati Baratz
25 lipca, sobota, godz. 17.00

Francuskie Rendez-Vous: JEAN COCTEAU 
28 lipca, wtorek, godz. 19.00: Piękna i bestia 

--------------------------------------------------------------------------------

KINO.LAB 
CSW Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2
tel. (22) 628 12 71-73 w.160, e-mail: prokino w csw.art.pl
www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

GORĄCE KINO.LATO na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego / początek seansów: godz. 22.00 
23 lipca, czwartek: Zawód reporter, reż. Michelangelo Antonioni
24 lipca, piątek: Wierny ogrodnik, reż. Fernando Meirelles
25 lipca, sobota: Miasto Boga, reż. Fernando Meirelles
26 lipca, niedziela: Spaleni słońcem, reż. Nikita Michałkow

23 lipca, czwartek: Zawód reporter/ Profession: Reporter, reż. Michelangelo Antonioni, Francja/ Hiszpania/ USA/ Włochy 1975
Arcydzieło mistrza z genialnym Jackiem Nicholsonem. Dziennikarz sfrustrowany pracą i nieudanym małżeństwem, nie potrafiący znaleźć wspólnego języka z adoptowanym synem, pragnie zacząć życie od nowa. Przypadkiem znajduje ciało martwego mężczyzny i zafascynowany możliwością wcielenia się w kogoś innego, postanawia zmienić swoją tożsamość. Majstersztyk reżyserski i operatorski, w którym środki filmowego wyrazu, roztopione w przygnębiającym upale zostały wykorzystane niemalże do granic.


24 lipca, piątek: Wierny ogrodnik/ The Constant Gardener, reż. Fernando Meirelles, Niemcy/ USA/ Wielka Brytania 2005; 129' 
Ekranizacja powieści Johna Le Carré idealnie łączy poruszającą opowieść o miłości z bulwersującą sprawą nieetycznych praktyk koncernów farmaceutycznych. Młoda aktywistka działająca w Kenii (Rachel Weisz), zostaje brutalnie zamordowana. Jej pozbawiony wcześniej ambicji i flegmatyczny mąż (Ralph Fiennes) rozpoczyna prywatne śledztwo. Szybko jednak napotyka na opór. Niby thriller, a wzrusza i daje do myślenia. 

25 lipca, sobota: Miasto Boga/ Cidade de Deus, reż. Fernando Meirelles, Brazylia/ Francja 2002; 130' 
Życie w slumsach w "Slumdogu" to bajka w porównaniu z losami mieszkańców Miasta Boga - przedmieść biedoty Rio de Janeiro, w których rządzi przemoc i młodociane gangi. To wstrząsające arcydzieło idealnie wykorzystuje schemat kina sensacyjnego, nie tracąc jednocześnie poruszającej, dokumentalnej mocy. Gorące brazylijskie rytmy zyskują nowe oblicze.

26 lipca, niedziela: Spaleni słońcem / Utomlyonnye solntsem, reż. Nikita Michałkow, Francja/ Rosja 1994; 152' 
Połowa lat trzydziestych, bohater rewolucji, pułkownik Kotow, usiłując przeczekać stalinowskie czystki, spędza lato w podmoskiewskiej daczy z żoną, córką i przyjaciółmi. Rodzinną sielankę przerywa jednak pojawienie się rzekomego kuzyna z Moskwy, młodego kawalera, który swoim urokiem osobistym i grą na fortepianie oczarowuje wszystkie letniczki, z młodą pułkownikową na czele. Zazdrość małżeńska i urażona męska duma nie przesłaniają jednak bohaterowi bezlitosnej prawdy: nie zapomniawszy o zagrożeniu ze strony ukochanego do niedawna Wodza, domyśla się, że młody Dimitri nie przybył na wieś w celach rozrywkowych. 

Gorące KINO.LATO to siódma edycja odbywającego się każdego lata na dziedzińcu Zamku Ujazdowskiego festiwalu KINO.LATO. Program składa się z pokazów filmowych i koncertów, a kolejne odcinki festiwalu mają miejsce w każdy weekend lipca i sierpnia. 
Co roku temat festiwalu koncentrował się wokół poszczególnych gatunków filmowych takich jak: kino fantastyczno-naukowe, western i film drogi. Tym razem jednak tematem przewodnim festiwalu jest nie gatunek, ale motyw upału, gorąca, czyli tego, co z latem i wakacjami kojarzy się najbardziej. Stąd nazwa tegorocznego festiwalu - Gorące KINO.LATO.
W naszej gorącej jak w piekle podróży udamy się zarówno w świat magii, zbrodni i niepohamowanych namiętności, uwikłania w politykę w gorącym klimacie Afryki i Ameryki Południowej, będziemy towarzyszyć bohaterom w ich ucieczce od konwenansów, od społeczeństwa w upał i suszę pustyni. Niejednokrotnie poczujemy smak swobody, radości i wolności towarzyszącej letniej przygodzie. Otulą nas opary absurdu, którymi trudno oddychać w parny, duszny, wakacyjny dzień. Czeka nas lato pełne miłości, podsycające ciekawość i wyobraźnię. Lato, które nie tylko wyzwala seksualne sny i marzenia, ale także prowadzi do konfrontacji z samym sobą - czy to w "zimnej" Austrii czy w tropikalnym klimacie Indii i Indochin.

Pełny repertuar i opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

LARS VON TRIER: między Królestwem a Antychrystem 
Idioci: 23 lipca, czwartek, godz. 19.00
Dogville: 24 lipca, piątek, godz. 18.00 + 25 lipca, sobota, godz. 19.00
Królestwo: 26 lipca, niedziela, godz. 13.00
Pięć nieczystych zagrań: 26 lipca, niedziela, godz. 19.00
Antychryst: 27 lipca, poniedziałek, godz. 21.00 + 28 lipca, wtorek, godz. 19.00

LARS VON TRIER
Filmy zaczął kręcić jeszcze jako nastolatek. Najpierw na amatorskiej kamerze Super 8, potem na taśmie 16mm. W 1974 roku rozpoczął naukę w Duńskiej Szkole Filmowej. Koledzy dodali mu przydomek "von", który dołączył później do nazwiska, sygnując swoje prace jako Lars von Trier. 
W 1992 roku, razem z producentem Peterem Jensenem, von Trier założył firmę produkcyjną Zentropa. Firma stała się szybko jedną z najpotężniejszych wytwórni w krajach skandynawskich. W 1994 wyprodukowała 280-minutowy serial telewizyjny "Królestwo" wyreżyserowany przez von Triera. Serial zaczęto rozpowszechniać w formie kinowej w całej Europie.
Kolejne lata ugruntowały jego pozycję jako reżysera innowacyjnego i kontrowersyjnego jednocześnie. Szczególny rozgłos przyniosło mu stworzenie i opublikowanie, wraz z Thomasem Vinterbergiem, Kristianem Levringiem i Sörenem Kragh-Jacobsenem, manifestu Dogma'95, złożonego z dziesięciu punktów określających zasady "czystości" realizacji filmu. 
Film "Przełamując fale" z 1996 roku powstał zgodnie z wyznacznikami Dogmy. Został entuzjastycznie przyjęty przez publiczność i krytykę - został nagrodzony m.in. na festiwalach w Cannes, Berlinie, Sarajewie, a Emily Watson została nominowana do Oscara jako najlepsza aktorka pierwszoplanowa. 
Zgodnie z zasadami Dogmy został stworzony także film "Idioci" (1998), wpisany na oficjalną listę filmów zrealizowanych wg zasad manifestu. Kolejnym ważnym zwrotem w twórczości von Triera był niekonwencjonalny musical "Tańcząc w ciemnościach" (2000) z islandzką piosenkarką Björk w roli głównej, który zdobył Grand Prix w Cannes. W 2003 roku powstały "Pięć nieczystych zagrań" i "Dogville", powoli odchodzące od założeń Dogmy.
W swoim najnowszym filmie "Antychryst", nie ma już zbyt wielu śladów Dogmy, a uwagę w filmie zwracają m.in. efekty specjalne stworzone w polskim studiu Platige Imagie (z którym związany jest Tomek Bagiński) oraz zdjęcia Anthony'ego Doda Mantle'a, nagrodzonego Oscarem za zdjęcia do filmu "Slumdog. Milioner z ulicy". 

Szczegółowe opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

Na koniec lipca: WOODY ALLEN 
Jak się masz koteczku: 27 lipca, poniedziałek, godz. 19.00
Bananowy czubek: 29 lipca, środa, godz. 19.00
Zagraj to jeszcze raz, Sam: 30 lipca, czwartek, godz. 20.00
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o seksie, ale zawsze baliście się zapytać: 31 lipca, piątek, g. 20.00

W ostatnim tygodniu lipca przypomnimy kilka starszych filmów Woody'ego Allena - reżysera uznawanego za jedną z największych indywidualności współczesnego kina autorskiego.
Karierę artystyczną rozpoczął w latach 50. od pisania tekstów dla programu "Your Show of Shows" i dla takich gwiazd jak Ed Sullivan, Sid Caesar, Art Carney. Wtedy to narodził się jego pseudonim artystyczny - Woody Allen. 
Od 1960 występował z własnym show na żywo. Również w tym roku odbył się jego pierwszy występ na scenie Blue Angel na Manhattanie. Allen zyskał rozgłos poprzez występy w wielu programach telewizyjnych m.in. The Tonight Show. Jego dowcipy były tak popularne, że do końca dekady wydał trzy płyty z ich nagraniami. 
Na dużym ekranie zadebiutował w 1965 r. filmem "Co słychać koteczku?" - jako aktor i scenarzysta. Był to wstęp do późniejszego, ekranowego wcielenia Allena - sympatycznego, pełnego kompleksów, fobii i lęków nowojorskiego intelektualisty, którego działania nieustannie mijają się z intencjami, a sukcesy zawdzięcza jedynie przedziwnym zbiegom okoliczności.

Szczegółowe opisy filmów: http://www.kinolab.art.pl

--------------------------------------------------------------------------------

WYBRANIEC/ Unmistaken Child, reż. Nati Baratz, Izrael 2008, 102'
25 lipca, sobota, godz. 17.00
Wyznawcy buddyzmu wierzą, że po śmierci człowiek mimowolnie wraca do życia w kolejnej reinkarnacji. Tylko ci, którzy osiągnęli oświecenie i wracają, aby kontynuować nauczanie, następne wcielenie wybierają sami.
Film opowiada historię buddyjskiego mnicha Tenzina Zopy, który przez 21 lat był uczniem lamy Konchoga. Po śmierci mistrza zostaje mu powierzone zadanie odnalezienia jego nowego wcielenia. 
Dokument był prezentowany podczas 49. Krakowskiego Festiwalu Filmowgo, na którym został nagrodzony Złotym Rogiem w konkursie pełnometrażowych dokumentów.

--------------------------------------------------------------------------------

FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS: JEAN COCTEAU 
28 lipca, wtorek, godz. 19.00: PIĘKNA I BESTIA / La Belle et la bete, Francja 1946, 96'
Zubożały magnat mieszka w swojej wiejskiej posiadłości z synem Ludovicem i trzema córkami - Félicią, Adélaidą i Bellą. Félicia i Adélaida poniżają najmłodszą Bellę, wykorzystując ją jako swoją służącą. Pewnego dnia wracając z podróży ojciec gubi się w lesie i dociera do dziwnego zamku. Kiedy zrywa różę dla Belli, pojawia się właściciel, pół-człowiek pół-bestia, posiadający magiczną moc. Obiecuje darować mu życie pod warunkiem podarowania mu jednej z jego córek. Bella poświęca się dla ojca i przybywa do zamku, odkrywając że wbrew pozorom Bestia nie jest dzikim zwierzęciem pozbawionych ludzkich uczuć. 

JEAN COCTEAU
Cechowała go niezwykła wszechstronność: był poetą, prozaikiem, autorem sztuk teatralnych, librett operowych, baletowych, scenariuszy filmowych, reżyserem, malarzem, rysownikiem, rzeźbiarzem. Czerpał z surrealizmu, kubizmu, psychoanalizy. Do grona jego przyjaciół i współpracowników zaliczali się m.in. Pablo Picasso, Erik Satie, Marcel Proust, Colette, Sergiej Diagilew. Uznawany za jednego z najbardziej wpływowych artystów XX wieku.

--------------------------------------------------------------------------------

Bilety na filmy w cenie 10-12 zł. 

--------------------------------------------------------------------------------
Festiwal Gorące KINO.LATO zrealizowano dzięki wsparciu Urzędu Miasta St. Warszawy i Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, we współpracy z Fundacją Sztuka i Współczesność, Ambasadą Francji, Czeskim Centrum. 
Sponsor Strategiczny: Aster.
Partnerzy: MediaOne, Citymedia, RedBull. 
Patron techniczny: Webtel.
Patroni medialni: Aktivist, Artinfo, Exclusiv, Elle, Filmweb.pl, Gazeta Wyborcza, Gentleman, Interia.pl, Radio Kampus, KINO, Komputer Świat, Move Out, Pino TV, Sztuka.pl, Świat Obrazu, Warexpo, Warsaw Insider, TVN Warszawa.
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090722/6f022f41/attachment-0001.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 33924 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090722/6f022f41/attachment-0006.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 58074 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090722/6f022f41/attachment-0007.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 15253 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090722/6f022f41/attachment-0008.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 18076 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090722/6f022f41/attachment-0009.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 108840 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090722/6f022f41/attachment-0010.jpe 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/jpeg
Size: 45200 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20090722/6f022f41/attachment-0011.jpe 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB