[KINO.LAB] najlepsze prace wideo z BIM i wykład Andre Itena

Ula Sniegowska snieg w csw.art.pl
Pią, 24 Mar 2006, 19:07:50 MET


Biennale de l'image en Mouvement
Program przygotowany we współpracy z Fundacją PRO HELVETIA 

29 - 31 marca

W środę na otwarcie zapraszmy na lampkę wina.



29. 03  śr.       godz. 20.00    BIM Program I Filmy nagrodzone na 11 BIM (listopad 2005)/ Palmares 11th Biennial of Moving Images
Shelly SILVER, What I'm looking for, USA, 2004, 15'
Miranda PENNEL, Fisticuffs, UK, 2004, 11'
Takako YABUKI, Japon: Un pays lointain, France, 2004, 20'
Tim MACMILLAN, Animal Tragic, UK, 2004, 7'
John SMITH, Museum Piece, UK, 2004, 12'
Jan PETERS, 13 ou 14, Allemagne, 2004, 22'                           ++++ lampka wina


30. 03  czw.    godz. 19.00    BIM Program II Retrospektywa najlepszych prac w historii BIM / Awards - The Biennial of Moving Images 10 last editions
Edin VELEZ, As is :, USA, 1984, 13'
Sadie BENNING, It Wasn't Love, USA, 1992, 20'
Johan GRIMONPREZ, Kobarweng, B - USA, 1992, 24'
Ana TORFS, Condition, B, 1995, 10'
Walid RA'AD, The Dead Weight of a Quarrel Hangs, Liban, 1999, 17'

 

31. 03 pt.        godz. 19.00    BIM Program III i spotkanie z dyrektorem Biennale - Andre Itenem (najlepsze szwajcarskie wideo)

Roman Signer, Filme 1975-1989, extracts, 15'
Pipilotti RIST, I am Not the Girl Who Misses Much, 1986, 5'
Enrique FONTANILLES, Hundred Years and Ten Minutes, 1995, 10'
Peter FISCHLI & David WEISS, Der Geringste Widerstand, 1981, 30'
Christoph DRAEGER, The Last News, 2002, 13'
Hervé GRAUMANN, Overwrite IV, 1999, 3'
Hervé GRAUMANN, The BBQ, 2000, 2'52
Collectif_fact, Circus, 2003, 2'10
Yan DUYVENDAK, Game Over!, 2004, 6'



Biennale de l'image en Mouvement, organizowane przez Centre pour l'image contemporaine w Genewie to jedna z najstarszych i najważniejszych imprez w Europie, prezentujących sztukę wideo oraz prace multimedialne.  

Podstawowym założeniem Biennale jest przegląd, badanie, a także próby usystematyzowania nieustannie zmieniającego się świata obrazów, który zdominował wszystkie dziedziny sztuki współczesnej. Zjawisko to, a także sama sztuka wideo, stają się coraz bardziej powszechne za sprawą rozwoju technologii, sprawiającej, że każdy z nas staje się po trosze twórcą i ofiarą ruszających się obrazów .

Założenia i genezę Biennale przybliży zaproszony do Kina.Lab dyrektor Centre pour l'image contemporaine i równocześnie dyrektor Biennale de l'image en Mouvement - André Iten. 

Przy okazji wykładu zapraszamy na trzy seanse: 

pierwszy zaprezentuje filmy nagrodzone na jedenastym Biennale de l'image en Mouvement, które odbyło się jesienią 2005 roku; drugi stanowi retrospektywę najlepszych prac prezentowanych w całej historii Biennale, czyli z ostatnich dwudziestu lat; trzeci to wybór prac głównie szwajcarskich artystów, dokonany osobiście przez André Itena.

W ostatniej, jedenastej edycji udział wzięło 52 artystów z całego świata. Niestety spośród 1200 prac nadesłanych na konkurs nie było ani jednego filmu z Polski. Mamy jednak nadzieję, że prezentacja prac Biennale w Warszawie zachęci polskich artystów do udziału w przyszłych edycjach.

 

 
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20060324/2befeb6d/attachment.html 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB