[KINO.LAB] brytyjskie niezależne teledyski muzyczne z Antenna UK

Ula Sniegowska snieg w csw.art.pl
Śro, 22 Mar 2006, 17:57:05 MET




Antenna UK 

- brytyjskie niezależne teledyski muzyczne 

24 i 25. marca, godz. 19.00  

Współpraca:

British Council w ramach projektu SoundBites: New Music from Britain

 

www.britishcouncil.pl

www.antennapromo.co.uk 

Edycja I: 

Futureshock: Late At Night / reż. Ne-o


Chikinki : Like It Or Leave It /reż. Si&Ad

Faultline: Biting Tongues / reż. Vernie Yeung

Architecture In Helsinki: Do The Whirlwind / reż. Nima Nourizadeh

Boomclick: High Tide / reż. Ben Rollason

Wagon Christ: Shadows / reż. Fizzy Eye

LCD Soundsystem: Tribulations / reż. Dougal Wilson

Jimmy Edgar: Is This A Real City? / reż. Ben Dawkins

 
Profil reżyserski: Shynola
Quannum: I Changed My Mind / reż. Shynola
Lambchop: Is A Woman / reż. Shynola i Fiona Hewitt

Radiohead: Blipverts / reż. Shynola

Radiohead: The Pyramid Song / reż. Shynola

The Rapture: House of Jealous Lovers / reż. Shynola
UNKLE: An Eye For An Eye / reż. Shynola i Ruth Lingford

Blur: Good Song / reż. Shynola
 

Teledyski muzyczne to nie tylko MTV. Niestety niezależne wytwórnie, tworzące wartościowe teledyski, spychane są do podziemia i nie mają możliwości publicznego zaistnienia. Wiele bardzo ciekawych i innowacyjnych prac dostępnych jest jedynie garstce fanów lub też nie zostaje zauważona przez nikogo. 

Angielska "Antenna" jest odpowiedzią na tę sytuację. Odbywający się co dwa miesiące londyński przegląd niezależnych teledysków muzycznych, już od dwu i pół roku, cieszy się niesłabnącą popularnością. Pokazy te stały się jedną z ważniejszych form  prezentacji dokonań ludzi z całego świata.

W 2004 roku British Council poprosiło o stworzenie specjalnej, "eksportowej" wersji "Antenna" poświęconej wyłącznie twórcom brytyjskim. Efektem jest rozpowszechniana na całym świecie kompilacja najlepszych angielskich teledysków.

Wśród prezentowanych filmów znajdują się prace takich reżyserów jak grupa SHYNOLA (teledyski do piosenek zespołów Radiohead, Blur), Dougal Wilson czy Nima Nourizadeh.

Prezentowane teledyski tworzone są każdą możliwą techniką, od nieruchomych kadrów (Faultline: Biting Tongues), przez dziełka kręcone podczas dziewięciu kolejnych przejazdów kolejką górską (Architecture In Helsinki: Do The Whirlwind) po animacje 2d/3d (Wagon Christ: Shadows). Niektóre prace posiadają silny przekaz społeczny (UNKLE: An Eye For An Eye), a inne są w założeniu niedookreślone (Faultline: Biting Tongues)

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii produkcja teledysków przestała już być całkowicie zależne od MTV.  Małe, niezależne wydawnictwa - dające swoim reżyserom większą wolność - mogą robić więcej teledysków. Antenna daje szansę sprawdzenia jaka jest jakość niezależnych produkcji.

Już za 2 miesiące następna edycja Antenny w Polsce!!!!!!!

wstęp 10 zł
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20060322/100a4437/attachment.html 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: nie znany
Type: image/gif
Size: 33730 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20060322/100a4437/attachment.gif 
-------------- następna część ---------
Załącznik, który nie był tekstem został usunięty...
Name: Antenna_stills1.jpg
Type: image/jpeg
Size: 766676 bytes
Desc: nie znany
Url : http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20060322/100a4437/attachment.jpg 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB