[KINO.LAB] Brand New World - seanse 22, 26 i 27 marca

Ula Sniegowska snieg w csw.art.pl
Czw, 16 Mar 2006, 14:20:55 MET

Brand New World
reż. A. Wójcik / E. Jones-Morris, Pol./Wal. 2005, 60'

          22, 26, 27 marca,

          26 marca zapraszamy na spotkanie z autorami.

 Brand New World nawiązuje tytułem i treścią do klasycznej antyutopii Huxleya ("Brave New World"), jednak odnosi problem do dzisiejszych realiów świata hiperkonsumpcji i zamiany wielu elementów rzeczywistości w towar. Dlaczego konsumpcja staje się głównym aspektem naszego życia? Dlaczego mieszkańcy bogatych państw uważają słowo "kupuję" za synonim słowa "jestem"? Czy od takiej cywilizacji można uciec? Czy dostęp do ogromnej ilości towarów i usług czyni nas szczęśliwymi? Na ile wizja stworzona przez Huxleya jest adekwatna do naszych czasów? Film próbuje odpowiedzieć na te i wiele innych pytań, zestawiając obrazy rzeczywistości państw wysokorozwiniętych i Polski.

www.brandnewworld.pl