[KINO.LAB] François TRUFFAUT

Ulka Sniegowska snieg w csw.art.pl
Pią, 28 Sty 2005, 13:06:41 MET


Hommage TRUFFAUT

 

5 - 6 (weekend) oraz 1, 8, 15, 22 lutego (wtorki)

w piątek, 4 lutego w siedzibie Instytutu Francuskiego

odbędzie się sympozjum poświęcone Francois Truffautowi,

z udziałem Emmanuela Burdeau, redaktora nacz. Cahiers de Cinema

(prowadzone przez Tadeusza Lubelskiego, Mies. KINO)



Impreza przygotowana we współpracy z:

 Instytutem Francuskim i Ambasadą Francji w Warszawie, Alliance Francasie

dotowana ze środków Ministerstwa Kultury w ramach Sieci Kin Studyjnych

Dwudziesta rocznica śmierci reżysera, którą obchodziliśmy w 2004r., jest okazją do przypomnienia kilku jego wielkich dzieł filmowych. Można mieć wrażenie, że o François Truffaut wiemy wszystko, jego twórczość filmowa ma wszak charakter uniwersalny i już od ponad 30 lat wywiera wpływ na kolejne pokolenia filmowców. Ten inspirator, pionier i "przywódca" Nowej Fali stał się właściwie symbolem kina francuskiego. Truffaut nie stworzył osobistego, rozpoznawalnego stylu (z równą łatwością kręcił kryminały, komedie rodzinne, a nawet obrazy science-fiction), ale jego filmy zawsze koncentrowały się wokół dwóch kwestii: pamięci i miłości. 

Nasz przegląd z konieczności ograniczony do kilku wybranych filmów reżysera rozpoczniemy pokazem "Czterystu batów" - pełnometrażowego debiutu Truffauta, uhonorowanego Złotą Palmą w Cannes w 1959 roku - filmu, który stał się ucieleśnieniem, katalogowym wręcz przykładem kina nowofalowego. Pokażemy również "Skradzione pocałunki" z 1968 roku - przedstawiające dalsze losy dorosłego już bohatera 400 batów, który podejmuje pracę w agencji detektywistycznej, "Gładką skórę" - jeden z ulubionych filmów reżysera, po "hitchcockowsku" opowiadający historię pewnego romansu, oraz jego trzy ostatnie filmy: "Ostatnie metro" - powikłaną historię teatralnego trójkąta miłosnego rozgrywającą się w okupowanym Paryżu, "Kobietę z sąsiedztwa" o niszczącej sile pożądania, które doprowadza do tragedii I "Aby do niedzieli" - pastisz amerykańskiego "czarnego kryminału", przykład wyrafinowanej zabawy z konwencją. 

Program

Czterysta batów, 1959, 93 min
Obsada: Jean-Pierre Léaud, Albert Rémy, Claire Maurier, Patrick Aufey (napisy polskie)
Gładka skóra, 1964, 115 min
Obsada: Françoise Dorléac, Jean Desailly, Nelly Benedetti, Daniel Ceccaldi, Laurence Badie. (napisy polskie)
Skradzione pocałunki, 1968, 120 min
Obsada: Jean-Pierre Léaud, Delphine Seyrig, Claude Jade, Michel Lonsdale, Daniel Ceccaldi, André Falcon (napisy polskie)
Ostatnie metro, 1980, 130 min
Obsada: Catherine Deneuve, Gérard Depardieu, Jean Poiret, Heinz Bennent, Laszlo Szabo, Andréa Ferréol (napisy polskie i angielskie)

Kobieta z sąsiedztwa, 1981, 106 min
Obsada: Gérard Depardieu, Fanny Ardant, Henri Garcin, Michele Baumgartner (napisy polskie)
Aby do niedzieli, 1983, 111 min
Obsada: Fanny Ardant, Jean-Louis Trintignant, Philippe Laudenbach, Caroline Sihol... (napisy polskie i angielskie)

 

Bilety w cenie 10 zł. do nabycia w kasie na pół godziny przed seansem. Ulgowe dla studentów, emerytów i bezrobotnych po okazaniu legitymacji. Ilość miejsc ograniczona. Miejsca nienumerowane. Rezerwacje pod numerem 628 12 71-3 wew. 135 do odbioru najpóźniej 20 min. przed seansem. Informacje wew. 135 lub 160. Stałe informacje o programie na stronach: http://csw.art.pl/kino_lab
-------------- następna część ---------
Załącznik HTML został usunięty...
URL:  http://listy.icm.edu.pl/pipermail/kino.lab/attachments/20050128/688b6fca/attachment.html 


Więcej informacji o liście dyskusyjnej KINO.LAB