[Karty] =?ISO-8859-2?Q?Re: Re: =3D?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Posiadacze kart Citi, ostatnia ch=

Roman Habrat roman.habrat at aster.pl
Tue Apr 21 18:14:09 CEST 2009

Sebastian Malarz pisze:

> Być może problem jest czysto akadmicki :) niemniej jednak intryguje mnie
> jak nasze banki będą podchodziły do takich teoretycznie możliwych sytuacji,
> gdzie po zastrzeżeniu karty będą jeszcze realizowane transakcje potwierdzone
> kodem PIN i autoryzowane offline. Doświadczenie podpowiada mi bogactwo
> przyczyn, dla których - nawet zgodnie z ustawą - banki mogą (inna sprawa
> czy będą) przerzucać odpowiedzialność za takie transakcje na posiadacza :)

Myślę, że akurat w tym wypadku nie będą tego nawet próbować, gdyż dowolny taki
przypadek - o ile by nie złapali gościa za rękę - byłby łatwy do nagłośnienia
(co za gratka dla dziennikarzy: "Stracił kartę - będzie płacić do końca życia!")
i niezależnie od zasadności, efekt negatywny byłby piorunujący.
Każdy może sam sobie sam wyobrazić te wszystkie tytuły przestrzegające przed
kartami i konkretnymi bankami, mrożące krew w żyłach opowieści o mimowolnych
bankrutach, poradniki jak rozwiązać umowy kartowe, itp.