Re: [Karty] Jak sądzicie - czy to jest fair?

Piotr J. Ochwal piotr.ochwal at gmail.com
Mon Mar 13 16:18:55 CET 2006

> Jednakże wydaje mi się, że firma rozpoczynająca działlność polegająca na
> zbieraniu i przetważaniu informacji dotyczących dłużników powinna sobie
> wkalkulować w cenę swoich usług świadczonych przedsiębiorcom koszt
> udostępniania informacji konsumenckiej raz na pół roku, nawet za pomocą
> listu poleconego.

Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że przedsiębiorców zasilających KRD danymi
jest kilkanaście tysięcy, a konsumentów - kilkadziesiąt milionów?

Adrian, nie przesadzaj - czy 10 zet, a więc równowartość 4 biletów
tramwajowych to jest dla ciebie kwota astronomiczna? Zobacz sobie
ile wynosi np. opłata sądowa tylko za to, że ktoś wklepie do komputera
twój PESEL i na złożonym przez ciebie formularzu (który trzeba
osobiście złożyć i po kilku dniach osobiście odebrać) przybije
jedną pieczątkę stwierdzającą, że nie byłeś karany. I nie musi nic
drukować, bo odbiór zaświadczenia kwituje się w specjalnym zeszycie
(sic!). Otóż ta przyjemność kosztuje 50 (pięćdziesiąt) złotych. I
nikomu to nie przeszkadza.