[Karty] Re: Karty dodatkowe w BZWBK

krzysztof korus hrisinthemorning at wp.pl
Fri Jun 2 06:20:30 CEST 2006

Mój poprzedni mail pomieszał się chyba z mailem PJO. Chciałem napisać,
iż: Posiadacz karty dodatkowej nie odpowiada za operacje swoja kartą w
tym znaczeniu, iż bank nie może żądać od niego zapłaty za operacje jego
kartą. Żeby taka odpowiedzialność powstała, posiadacz karty dodatkowej
musiałby zawierać jakąś umowę z bankiem, a w polsce nie praktykuje się
takich umów. W niemczech na przykład robi się to. Robiło się to nawet
przy kartach korporacyjnych, ale wynikła z tego chryja i niemiecki BGH
(ichniejszy sąd najwyższy) nie uznał tego, z uzasadnieniem, iż pracownik
nie może ponosić odpowiedzialności za zobowiązania pracodawcy. Na
gruncie polskim jedyna podstawa żądania przez wydawcę zapłaty od
posiadacza dodatkowej to bezpodstawen wzbogacenie (art. 405 k.c.) ale
dowodowo to jest przechlapane roszczenie.
hris