[Karty] (nie)bezpieczne PIN mailery w BZWBK

Piotr J. Ochwal karty@listy.icm.edu.pl
Thu, 17 Nov 2005 09:11:40 +0100

Tak wygląda foliowe okienko z PIN-kodem w nowego typu PIN mailerze w
BZWBK:
http://ochwal.net/szrot/bzwbk-pin.jpg

Aby odczytać PIN ponoć trzeba oderwać ze spodu naklejkę z tymi
czarnymi bohomazami. Ale okazuje się, że wcale nie trzeba tego robić -
wystarczy wrzucić okienko na byle jaki skaner, zeskanować, załadować
do jakiegoś najprostszego programu do obróbki obrazków (ja użyłem do
tego celu standardowy PhotoEd z pakietu Office), podnieść kontrast o
100% a jasność o 70% i naszym oczom ukaże się...
http://ochwal.net/szrot/bzwbk-pin-1222.jpg

Co prawda okienko jest chronione okładką, ale - jak wczoraj z nudów
sprawdziłem w oddziale - da się ją w miarę swobodnie i bez śladów
rozkleić, gdyż jest z dość grubego i twardego papieru.
--
pjo