[Karty] Re: [Karty] Re: [Karty] Co trzeci Polak ma kartępłatniczą

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 15 Feb 2005 22:59:57 +0100

> Co uważam za kopertę urzędową ? Kopertę, na której cały opis jest
> wydrukowany, a w szczególności wydrukowana jest informacja o pobranej
> opłacie zamiast znaczka.

No cóż, dla mnie taki list - ładna koperta, wydrukowany adres, dziwne dane
nadawcy i pobrana opłata na podstawie umowy - to na 100% przesyłka
firmowa (bankowa, marketingowa itp.) :-)

Urzędowa przesyłka kojarzy mi się natomiast bardziej z byle jaką tanią
kopertą, ręcznie zaadresowaną kopertą, czerwona pieczątka z nazwą
urzędu, jakieś dopiski urzędowe typu numer itp. Jednym słowem niechlujny
wygląd całości - to typowa przesyłka urzędkowa (urzędy, sąd, policja itp.)
:-)

> Ja na szczęście takich przesyłek nie dostaję, więc nie mam porównania.
> W każdym razie jeżeli dostaję "tajną" przesyłkę, to jestem pewien że
> to z banku.

Bo z bankami masz widać najczęściej do czynienia :-) A jak wiadomo,
w jakim kręgu się obstaje, taką pocztę się dostaje :-)))

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz