OT [Karty] Re: Document

Przemyslaw karty@listy.icm.edu.pl
Tue, 4 May 2004 22:44:24 +0200

> Bo to przecież nie kwestia takiego czy innego systemu, to po prostu
> kwestia najsłabszego elementu - czyli niefrasobliwego użytkownika,
> który, czy pod Windowsem czy pod Linuxem, nie przestrzega wielu

I tu doszliśmy do najwazniejszej kwestii. System powinien być bezpieczny sam
w sobie.
Komputery są w końcu dla ludzi a nie odwrotnie i trudno oczekiwać, że każdy
użytkownik
będzie się szkolił na "admina", bo nie ma ani czasu ani chęci. Poza tym
temat jest dość mocno
skomplikowany. Osobiście mogę się uznać za "internautę" od 1996 r. i im
dłużej się zajmuję netem,
tym bardziej się przekonuję jak dużo jeszcze wypadałoby się nauczyć.
Większość nie ma na to czasu. Dlatego chyba musimy poczekać na taki rozwój
OS, które bez
ingerencji użytkownika, będą bezpieczne i będą pomagały w pracy a nie
powodowały dodatkowe
obciążenia. Jak na razie ani Win ani Linux tych założeń nie spełniają, każdy
z nich na swój sposób.

Przemysław