[Karty] Re: BZ WBK wprowadza standard kart chipowych

Witold Dębicki karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 9 Jul 2004 15:43:13 +0200

From: "Filip Wyszomirski" <f.wyszomirski@oberthurcs.pl>

> [...]
> chodzi o koszty). Filip napisal, że Visa oferowała program wspierający
> (dopłaty do kart)...

> Napewno jednokrotna zmiana byłaby tańsza. Poza samą kartą jest koszt
> personalizacji, listu, mailingu, uaktywnienia karty itp. Do tego karty
> mikroprocesorowe zwykle wydawane są z ważnością 3 lata, a nie 1-2. Zatem
> rocznie mówimy o różnicy rzędu złotówki czy dwóch. A program Visy, w
> niektórych przypadkach pozwalał pokryć nawet cały koszt karty. Można się
> zatem dziwić, że tak mało banków z tego skorzystało.

Tak myślałem.

> Oczywiście trzeba pamiętać o kosztach poza kartowych (np. system, bankomaty
> itp.).

Oczywiście - ale to można robić stopniowo. A te banki o których myśle (a raczej
detal pewnego banku ;) ), maja _razem_ 30 bankomatów i jeden wpłatomat (wszystko
nowe urządzenia). Na dodatek w części koroporacyjnej już trwa wymiana kart.
Pozostają zatem koszty systemowe... Więc chyba nie ma tragedii.

Witek