[Karty] Re: BZ WBK wprowadza standard kart chipowych

Filip Wyszomirski karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 9 Jul 2004 15:24:27 +0200

> A tak przy okazji. Są także banki, wydające wyłącznie Visy, co wymieniają
karty z związku z przejściem na nowy moduł. A
> za chwile będą wymieniać zapewne te karty po raz drugi. Ciekaw jestem czy
jednokrotna zmiana na karty z chipem nie wyszła > by na to samo... (jeśli
chodzi o koszty). Filip napisal, że Visa oferowała program wspierający
(dopłaty do kart)...
> ;-)))

Napewno jednokrotna zmiana byłaby tańsza. Poza samą kartą jest koszt
personalizacji, listu, mailingu, uaktywnienia karty itp. Do tego karty
mikroprocesorowe zwykle wydawane są z ważnością 3 lata, a nie 1-2. Zatem
rocznie mówimy o różnicy rzędu złotówki czy dwóch. A program Visy, w
niektórych przypadkach pozwalał pokryć nawet cały koszt karty. Można się
zatem dziwić, że tak mało banków z tego skorzystało.
Oczywiście trzeba pamiętać o kosztach poza kartowych (np. system, bankomaty
itp.).

Filip

---