[Karty] Re: BZ WBK wprowadza standard kart chipowych

Filip Wyszomirski karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 9 Jul 2004 15:18:59 +0200

> A od kiedy to jest business-case na chipy? Bo ja nie widziałem takiego -
banki się bronią przed tym rękami i nogami. A to > w czytniki chipów nie
trzeba teraz wszystkiego wyposażać? Łącznie z wejściami do stref 24h? :)
Gdyby wpakowano taką kasę > w biotechnologie jak w chipa - ceny czytników
byłyby dużo niższe a efekt dużo lepszy.

> pzdr
> Krzysiek

Business case zależy od kraju i perspektywy czasowej. Nie wiem co widziałeś
i co analizowałeś. Chyba jednak banki w innych krajach potrafią liczyć i nie
narażałyby akcjonariuszy na niepotrzebne wydatki. Visa chyba też nie
przymusza do tego dla własnego widzimisie.
Jeśli chodzi o business case to myślę, że trochę ciekawych doświadczeń z
wdrożeń mógłbyś uzyskać kontaktując się np. z największym producentem kart
Visa/MasterCard na świecie - Oberthurem. Nic mi jednak nie wiadomo o takiej
inicjatywie.

Filip

---