Re[2]: [Karty] Re: ciekawostka noworoczna

Piotr Gralak karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 3 Jan 2004 21:36:41 +0100

kk> Nie zgadzam się. Kredytówka jest z punktu widzenia posiadacza o tyle lepsza,
kk> że gdy dokonana zostanie nią transakcja fraudowa, to posiadacz ma opcję -
kk> może po prostu nie zapłacić za nią. Wtedy ewentualne powództwo musi wytoczyć
kk> wydawca przeciwko posiadaczowi, wraz ze wszystkimi dowodami koniecznymi do
kk> obciążenia posiadacza operacją (czyli albo dowód, iz operacji dokonał
kk> posiadacz albo iż zachodzą przesłanki obciążenia posiadacza operacją
kk> dokonaną przez osobę nieuprawnioną). Jeśli była to debetówka, wszystko musi
kk> wszczynać posiadacz. Stąd dla mnie płacenie kredytówką albo chargem jest
kk> naturalnym rozwiązaniem. I to dowolną, bez względu na regulamin.

to prawda, tyle ze jesli w regulaminie stoi, ze w przypadku
reklamowanej transakcji klient i tak ma obowiazek ja splacic a potem
czekac na zakonczenie procesu reklamacji, to przeciez bank bez niczego
taki proces wygra - nawet jesli ostatecznie uzna reklamacje, to i tak
moze sie domagac odsetek, ktore nam naliczyl.
chyba ze nie zdecyduje sie wytoczyc sprawy. no ale wtedy moze nam
zrobic qq roznymi bikami i takimi tam i wtedy to my musimy wnosic
powodztwo zeby nas stamtad wypisal :) wiec tak czy tak jestesmy na z
gory straconej pozycji :)

G.