[Karty] Re: ciekawostka noworoczna

krzysztof korus karty@listy.icm.edu.pl
Sat, 3 Jan 2004 21:32:47 +0100

>Zatem Twoje zdanie o tym, że kartą kredytową jest lepiej płacić bo w razie
>reklamacji nie musimy oddawać naszych pieniędzy, jest po prostu kompletnie
>szkodliwe i błędne. Za takie poglądy piętunuje cię mianem DZIURAWEJ KARTY
>stycznia 2004 roku  ! :))
Nie zgadzam się. Kredytówka jest z punktu widzenia posiadacza o tyle lepsza,
że gdy dokonana zostanie nią transakcja fraudowa, to posiadacz ma opcję -
może po prostu nie zapłacić za nią. Wtedy ewentualne powództwo musi wytoczyć
wydawca przeciwko posiadaczowi, wraz ze wszystkimi dowodami koniecznymi do
obciążenia posiadacza operacją (czyli albo dowód, iz operacji dokonał
posiadacz albo iż zachodzą przesłanki obciążenia posiadacza operacją
dokonaną przez osobę nieuprawnioną). Jeśli była to debetówka, wszystko musi
wszczynać posiadacz. Stąd dla mnie płacenie kredytówką albo chargem jest
naturalnym rozwiązaniem. I to dowolną, bez względu na regulamin.