[Karty] do prnews (Lokata MilleOkazja)

Adrian Kurowski karty@listy.icm.edu.pl
Wed, 8 Dec 2004 23:46:19 +0100

From: "Mariusz A. Jasiński" <mja@onet.pl>

> dla mnie to o tyle jest relikt przeszłości, że żadne instytucje (w
> rodzaju ZBP, NBP, sądy, UOKiK) obecnie działające nie są w stanie tego
> prawa należycie egzekwować,
> martwe prawo = brak prawa, więc też jestem za zlikwidowaniem,
> ale z innych troche pobudek, to nie działa jak należy, więc to prawo
> zlikwidować

ok. mamy rozny poglad na sprawe, ale wnioski podobne... czyli jest nas juz dwoch... ktos
jeszcze? moze projekt obywatelski nowelizacji prawa bankowego?

> ooo, przepraszam, ja się nie zgodzę z tym uogólnieniem,
> ja tego tak NIE czuję że jestem ZMUSZANY jako konsument do szybkich i
> nieprzemyślanych decyzji, nie podoba mi się takie usprawiedliwianie
> postępowania większości konsumentów,

Przepraszam za uogolnienie, ale jak wiekszosc rzeczy patrze przez pryzmat mojego
otoczenia, ktore ma czas zwykle na to, aby zastanowic sie czy dzisiaj to dopiero sroda czy
juz czwartek :) Oczywiscie myslac zyczeniowo chcialbym miec wystarczajaco duzo czasu, aby
decyzje badz co badz rodzace daleko idace skutki finansowe moc rozwazac w spokoju i przez
odpowiednio dlugi czas. Niestety akurat tego zasobu brakuje...

> szybkie i nieprzemyślane decyzji wynikają TYLKO I WYŁĄCZNIE z lenistwa
> ludzi, ewentualnie z chęci kierowania się emocjami i chwilą,
> jeśli dany konsument chce i pragnie, to może dzisiaj robić przemyślane
> zakupy,
> ja jestem tego przykładem ;-)

Nie tylko lenistwa i emocji, rowniez z pragmatyzmu... pewna teoria organizacji mowi o tym,
iz jezeli po uzyskaniu odpowiednio duzej ilosci informacji nie podejmiemy decyzji w ciagu
48h to nie podejmiemy jej juz nigdy... oczywiscie jest to tylko teoria

W moim przypadku pragamtyzm podpowiada mi, ze jezeli bedac np. na najblizszych zakupach w
Klifie w DC nie wejde do oddzialu Millennium i nie odstoje swoich nastu minut i nie zamkne
konta oraz Amexa to mi sie ten ostatni przedluzy i doplace do interesu...

czas start 48h :)

-adrian