[Karty] [ING] Czym posz czuć?

Kamil Jońca karty@listy.icm.edu.pl
Sun, 15 Aug 2004 22:39:27 +0200

On Sun, Aug 15, 2004 at 09:26:15PM +0200, Sebastian Malarz wrote:

> Zależy o co pytałeś dokładnie w ING Banku Śląskim. Jeżeli pytałeś
> ogólnie o tabelę kursową to faktycznie odpowiedź banku była prawidłowa.

Jak to się ma do wywodu K.Korusa ?

> Natomiast na pewno bank musi - na każde życzenie klienta - dokładnie
> określić kursy jakie zastosował dla przeliczenia konkretnej transakcji,
> czyli napisać - transakcja w kwocie x GBP została przeliczona
> (w dniu/przez kogo np. przez MasterCard) na kwotę y EUR, a następnie
> (w dniu/przez kogo np. przez bank) na kwotę z PLN.

Pytanie było:
Witam.
zwracm się do Państwa  z prośbą o wyjaśnienie
następującej sprawy:
3 sierpnia została karta maestro prepaid wypłata 150 GBP.
5 sierpnia rachunek karty został obciążony kwotą
1019,75 PLN
daje to 1019,75 / 150 = 6,7983 PLN/GBP

Niestety, nie pokrywa się to z kursem sprzedaży GBP z
żadnej z państwa tabel kursowych (bezgotówkowych) z dni 3-5 sierpnia.
Podejrzewając, ze dochodzi tu jeszcze jakieś przewalutowanie
poprosiłem o wyjaśnienie szczegółów (załącznik 20040805_17_28_maestro.pdf[1])
Dość szybko dostałem odpowiedź (załącznik 20040806_0215.pdf[2]) , która
jednak nie do końca zaspokoiła moją ciekawość.
Swoje wątpliwości zawarłem w kolejnej wiadomości
wysłanej wewnętrzna pocztą (załącznik 20040806_0822.PDF[3])
Tu na odpowiedź czekałem o wiele dłużej i ... chyba
była ona nie na temat (konsultanci nie mają wglądu do historii poczty ?)
(załącznik 20040809_1514.PDF[4])
Więc ponownie zwracam uwagę, ze ustawa o EIP nakazuje bankowi
WSKAZAĆ stosowane kursy walut, w tym wypadku kurs GPB-EUR stosowany przez
Mastercard.

KJ

[1] - pytanie było jaki "jest kurs użyty przy wypłacie za granicą"
[2] - w odpowiedzi było że przy maestro jest GBP-EUR-PLN, a visa
GBP-USD-PLN, ize kursu Mastercarda nie są mi w stanie podać.
[3] - przytoczyłem punkt z ustawy o eip, o tym, że bank ma wskazać kursy
walut
[4] - "nasz bank podaje kursy walut po których są rozliczone transakcje
zagraniczne, jest to kurs sprzedaży walut bezgotówkowy"

--
JIDs: kjonca@jabber.aster.pl , kjonca@jabber.wp.pl
If fifty million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.