[Karty] Re: [Karty] porównanie wyplat z bankomatu w Indonezji

Bogusław Ładoś karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 16 Apr 2004 10:49:14 +0200

Sebastian Malarz napisał:
> Bo to proste - i może wynikać z dwóch powodów:
>
> 1. Obie transakcje zostały wykonane w odstępie czasu, który
> spowodował, że jedna rozliczyła się w dniu X a druga dopiero w dniu X
> + 1 (mówię o rozliczeniu transakcji przez Visa, a nie o obciążeniu
> rachunku w polskim banku)

VE Inteligo bank przelicza na PLN wg kursow z dnia ksiegowania, wiec Visa
mogła tą kartę też rozliczyć nieco później
natomiast VE PKOBP jest przeliczana na PLN wg kursów z dnia transakcji  (w
tym przypadku nawet wcześniejszym bo z piątku 6 lutego) więc tu nie mamy
żadnych wskazówek kiedy VISA dostarczała transakcję

> 2. Dla obu kart bank zdefiniował różne "ukryte" prowizje jakie
> zarabia na przewalutowaniu wraz z Visa.

tego się razczej spodziewałem i dlatego od każdego banku wyciągałem kwotę
USD jaką bank dostał do rozliczenia.

W zeszłym roku robiłem oboma kartami wypłatę EUR ale takie rozbieżności nie
wyszły na wierzch ponieważ Inteligo było rozliczane z USD a karta PKOBP
bezpośrednio z EURO - co i tak wyszło drożej bo PKOBP nadał używa kursu
PIENIEDZY dla swojej karty podczas gdy inne banki już dawno odeszły od
podziału na dewizy/pieniądze
*** blad ***