[Karty] Re: [Karty] porównanie wyplat z bankomatu w Indonezji

Sebastian Malarz karty@listy.icm.edu.pl
Fri, 16 Apr 2004 09:53:01 +0200

> czyli są karty Visa Electron, ktore nie są obsługiwane przez VISA a przez
> Euronet i taką kartą jest Inteligo

Ale wy mieszacie :-) Każda transakcja rozliczana jest przez Visa. Euronet
czy inny bank
jedynie mogą kartę obsługiwać technicznie.

> I pomimo takich komplikacji VISA z tytułu operacji kartą Inteligo przesyla
> do banku żeby mnie obciążyć na 12.01 USD, natomiast operację kartą PKO
> Express wyceniała na 12.04 USD - dalej nie rozumiem :(

Bo to proste - i może wynikać z dwóch powodów:

1. Obie transakcje zostały wykonane w odstępie czasu, który spowodował, że
jedna rozliczyła się w dniu X a druga dopiero w dniu X + 1 (mówię o
rozliczeniu transakcji przez Visa, a nie o obciążeniu rachunku w polskim
banku)

2. Dla obu kart bank zdefiniował różne "ukryte" prowizje jakie zarabia na
przewalutowaniu wraz z Visa.

Pozdrawiam,
Sebastian Malarz